2012

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

Segítsetek!

Az elhízást viszont szintén a cukor és a keményítő, amiből gyorsan cukor lesz bennünk. Úgy éreztem, „felfedeztem a spanyolviaszt” nem kell mást tennünk, mint kiiktatni az étrendünkből a cukrot és a finomított szénhidrátokat (fehér lisztből készült kenyerek, tészták, aztán a burgonya, és a hántolt rizs), amelyek szinte csak keményítőt tartalmaznak. A cukor és a keményítő az elsőszámú energiaforrásunk, az agyunk és az izomzatunk a cukor lebontásából nyerik az energiát. Azért örültem nagyon, hogy megoldottam a gordiuszi csomót, mert tudtam, hogy van egy másik energianyerő biokémiai útvonal is.  Az agyunk és az izomzatunk nemcsak cukorból képes energiát nyerni, hanem ún. keton testekből is. Nem történik óriási baj, ha nem eszünk cukor és keményítő tartalmú ételeket, ellenben eszünk olyanokat, amelyekből keton testek lesznek. Nota bene: együnk több fehérje és zsírtartalmú ételeket és a keményítő tartalmú hagyományos köretek kiiktathatók! Ilyen egyszerű, gondoltam magamban! Ezeket az eszméket terjesztem ezerrel, és megmentem a magyar népet a ráktól és a szív és érrendszeri betegségtől, és ennek mintegy melléktermékeként sok embert segítek ahhoz, hogy lefogyjon. Nagyon lelkes voltam, meg is írtam néhány tanulmányt arról, hogy hogyan együk magunkat egészségesebbé! Jómagam is követtem a javaslataimat. Többet nem ettem édességet, kenyeret, tésztát, rizst, burgonyát. Ettem sok húst, szalonnát és mindent salátával.  Az első két hét, az átállás, nagyon nehéz volt. De az utána következő hónapokban úgy éreztem, megérte! Lefogytam 4 kilót, tele voltam energiával, és egyáltalán nem voltam beteg. Most már két éve folytatom a keton testes diétát, azóta maximum tüsszentettem egyet, kettőt, komolyabb gyulladást nem tapasztaltam magamban, úgyhogy pozitív lehet idáig a mérlegem. De! Az utóbbi egy évben annyira elbíztam magam, az új étkezési találmányommal, hogy visszaszedtem az eredeti testsúlyomat, amely 6 kilóval több, mint az általam ideálisnak tartott testsúly.

Az utóbbi pár hétben átgondoltam és megkerestem, hogy mit ronthattam el.  Az alapfeltevésem az volt, hogy a keton testekből nem lesz zsírszövet, tehát nem lehetek túlsúlyos, mert a túlsúlyt csak a zsír adhatja! Oké, de valamit nem vettem figyelembe, azok a húsok és zsiradékok, amelyeket ettem tele volt omega-6 zsírsavakkal. De mi ebben a baj? Az, hogy az omega-6 zsírsav a zsírszövet felépítését támogatja.

Hogy miért van annyi omega-6 az általam fogyasztott húsételekben? Ez a kulcsa a figyelmetlenségemnek! Erre nem gondoltam! Azok az állatok, melyek húsát fogyasztottam mind kukoricát, napraforgómagot, és szóját fogyasztottak, amelyek maguk az omega-6 bombák! Ha az állat sok omega-6-ot fogyaszt, akkor gyorsan hízik, és tele lesz a húsa omega-6-ot tartalmazó zsírszövettel. Két éve már, hogy nem sütünk napraforgóolajban, helyette sertészsírban. Mégsem nyertem sokat, mert a sertések kukoricával voltak hizlalva! A repceolaj jobb lenne, mert több benne a „jó” omega-3, de mostanában nem lehet kapni, mert biodiezelt gyártanak belőle. Nem tudom, miért nem a napraforgóból csinálnak üzemanyagot (bár nem értek egyet a bio -üzemanyagokkal, ez egy botrány, nem tudom, hogy engedhetik meg, hogy a drága termőföldünket nem bio -élelmezésre használjuk a bio-üzemanyagok termesztése helyett).

Legújabb felfedezésem: azért nem tudunk tartósan lefogyni, mert túl sok omega-6-ot fogyasztunk! Koplalás helyetti lefogyás simán megvalósítható lenne a keton testes táplálkozással, ha a fehérjeforrásul szolgáló állatok nem omega-6-ban gazdag takarmányokat fogyasztanának.

Ha állataink csak legelőn vagy a makkosokban ennének, nem lenne ez az omega-6 túlsúly! Termesszünk több lenmagot és repcét! Legeltessünk! Legyen több bio-gazdákodásunk! Ez lehet Magyarország legjobb kitörési pontja! Nemcsak gazdaságilag, hanem életminőségben is!

Manapság csak vadat és halat fogyasztok! De ez nem megoldás! Van egy gyenge oldalam: igazi húsevő vagyok, őseim valószínűleg nem indiaiak voltak, hanem legeltető nomád pásztorok. Próbáltam már többször a vegetáriánus étrendet, de nem ment! Szerintem, Magyarországon mi, húsevők, pásztorivadékok, vagyunk többen, és valami étrendi megoldást találnunk kell! Tudva tudom, hogy le kell csökkentenem a napi húsadagomat. Jelenleg naponta eszem 25 deka húst, amit egy hétre kellene elosztanom. De akkor meg ott van az a problémám, hogy mit egyek még? Ebben kérem a segítségeteket. Zöldséget, gyümölcsöt minden mennyiségben és minden formában, ha nem túlzott a hőkezelés. Semmi cukor és keményítő! Kevés hús, tojás és sajt! Tengeri halból minél kisebb (mert kevesebb bennük a tengerbe öntött méreganyag), inkább hazai hal és vad és nem kukoricával nevelt marha, sertés és baromfi! Segítsetek olyan menük, étrendek kialakításában, melyek ezeknek megfelelnek! Javaslataitokat írjátok a www.drhummel.hu honlapomon a „Nyitott receptkönyv” menübe.