2012

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

Egészséges-e a biciklizés?


Hogy egészségesek legyünk, nem elég helyesen táplálkozni, szervezetünknek a helyes működéshez szüksége van megfelelő mennyiségű és intenzitású mozgásra is.
Többféle fitness programot elkezdtem, de valahogy mesterkéltnek találtam, és hamar abbahagytam, nem volt igazán kitartásom hozzájuk. Rájöttem, hogy bennem akkora elszántság nincs, hogy végigcsináljam őket.
A változást az hozta, hogy megjött a jó idő és vásároltam egy úgynevezett „trekking” biciklit. (Ez olyan országúti kerékpárt jelent, ami még nem a versenybicikli kategóriába esik, de sebváltója van.) Vettem a biciklihez még egy kilométerórát is. Néhányszor elmentem öt kilométer távolságra a lakásomtól. Nem síkvidéken lakom, néhány komolyabb domb is benne volt az öt kilométeres szakaszban. A dombra való felhajtás megerőltetőnek tűnt az elején, de kezdtem megszokni, és mikor hazaérkeztem olyan fittnek, olyan jó erőben lévőnek éreztem magam. Jó érzés töltött el. (Kocogni is próbáltam már, de ott ezt nem éreztem.) Alig fél óra bringa túra, és ilyen jó érzést ad? Felbátorodtam, és megnöveltem a távolságot. Nagyon fontos a fokozatosság! Edzetlenül hirtelen nagy távolságot nem szabad vállalni!
Egy hónapos rendszeres biciklizés után egy barátommal elhatároztuk, hogy körül biciklizzük a Balatont. A teljes távolság 210 km. Úgy terveztük, hogy napi 60-70 km-nél nagyobb távolságot nem vállalunk, mivel még a terepet sem ismertük, meg még saját teljesítményünket sem mértük fel ilyen hosszú úton. Úgyhogy négy napra terveztük a túrát. Balatonalmádiból indultunk és oda is értünk vissza. A három éjszakai szálláshelyeink Badacsony, Balatonberény és Siófok voltak. Napi két-három óránál több biciklizést nem terveztünk. A biciklizés élettani hasznosságában éppen az a tapasztalatatom, hogy akkor jótékony igazán, ha az intenzitása kellő mértékű. Mit jelent ez a biciklizés esetében. Hegymenetben kellő mértékű a megterhelés, így az intenzitás is. De síkmenetben nagyobb sebességet kell elérnünk, hogy a nagyobb menetszél-ellenállás miatt, nagyobb erőkifejtést végezzünk. Síkmenetben próbáltunk 24 km/óra sebességgel hajtani, hogy meglegyen a kellő intenzitás. Úgy találtuk, hogy a hegy-völgymeneteket is beszámítva a napi 21 km/óra átlagsebesség már megfelelő mértékű intenzitást nyújt. A kerékpáron töltött tiszta időnk így nem haladta meg összesen a négy nap alatt a tíz órát.
Mi volt számomra a négynapos túrának az élettani nyeresége? Számításaim szerint 4-5 kilogramm plusz testsúllyal rendelkeztem. Ebből csak 1,5 kiló ment le. A szervezetem előtte ilyen tartósan ilyen intenzitással nem volt megterhelve, ezért figyelembe kell venni, hogy az ilyen erős változás nemcsak a súlycsökkenésben mérhető. Ekkor a fölösleges zsír nagy része eltűnik ugyan, de a fokozott izommunka miatt a szervezetünknek izomtömeget kellett növelnie. Egy komputeres mérlegre ráállva, kimutatható volt a súlycsökkenés mellett az összes zsírtartalom csökkenése, és testem teljes víztartalmának növekedése, ami izomtömeg növekedést jelentett. Ugyanis az izmaink tömegének 80%-a az izomfehérjékhez kötött víz, vagyis az izom 80%-a víz és 20%-a fehérje.
Vagyis „acélosabb” lett az izomzatom a kevesebb zsírtartalma miatt, ugyanakkor növekedett a tömege is. Az utunk során nagy fehérje tartalmú ételeket ettünk sok salátával, zöldséggel és sok folyadékot fogyasztottunk! Az egy kulacsban magunkkal vitt víz nem volt elég a folyadékpótlásra, úgyhogy néhányszor meg kellett állnunk az útba eső büfék mellett, esetünkben ez hosszúlépés fogyasztását jelentette.
Végső következtetésként elmondhatom, hogy a biciklizés nagyon egészséges!
Vettem én már súlyzókat, szobabiciklit, kocogtam, úsztam, de rövid ideig tartott a kitartásom, mert nem szerettem beléjük igazán. Most úgy érzem, hogy a friss levegőn való intenzív kerékpározást megszerettem. Próbáljátok ki!