2014

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

A zsírégetők legnagyobb téveszméje


 Ahhoz, hogy ellássuk napi szükségleteinket energiával, szükségünk van energia tartamú élelmiszerekre. Energiát nyerhetünk a táplálékainkban lévő szénhidrátokból, fehérjékből és zsírokból, azáltal, hogy elégetjük őket. Egy gramm zsír elégetéséből kétszer annyi kalóriájú energiát nyerünk, mint egy gramm fehérje vagy szénhidrát elégetéséből. Láthatjuk, hogy energia tárolására legjobb a zsír. Ezt tudja a szervezetünk is. Ha több energiát viszünk be a szervezetünkbe egy nap, mint amennyit elfogyaszt a szervezetünk, akkor a feleséges energia zsírban raktározódik el.

Jegyezzük meg: bármilyen formában is (szénhidrát, fehérje vagy zsír) veszünk magunkhoz energiát, az összeadódik, és ha az összeg meghaladja a napi energia szükségletünket, akkor ezt a fölösleg energiát elraktározza a szervezetünk zsír formájában.
Ezután jön a zsírégetők fő kérdése: hogyan tudunk megszabadulni a bennük lerakódott zsírtól?

  1. Nézzük meg, hogy megoldást jelent-e, az a hozzáállás, hogy „együnk kevesebbet!” Vagy, ha nem használ, „még kevesebbet!” Csalódni fognak, azok, akik ezt a megoldást választják. Bámulatosan tud alkalmazkodni a szervezetünk a kevés ételhez: lecsökkenti az alapanyagcseréjét: kevesebb energia is elég a szervezetünknek az önfenntartáshoz. Sokáig tudja ezt fokozni és még mindig nem kell a zsírhoz hozzányúlni. Természetesen, ha sokat koplalunk, az meghozza a hatását és előbb utóbb lefogyunk. De milyen áron?
  2. Ha sokat és intenzíven mozgunk, akkor az izommunkával elégetjük a fölös energiákat. Ha sokkal többet mozgunk, mint a napi bevitt energia, akkor ez is előbb utóbb megoldás. De ez is nagy gyötrődésekkel jár. Éhezés és fizikai gyötrelem együtt!
  3. Nem eszünk egyáltalán zsírosat, így előbb utóbb csak elfogy a saját zsírunk! Ha nincs zsír az ételünkben, akkor helyette több szénhidrát és fehérje kell, hogy meglegyen a napi szükséges energiamennyiség. Ez a lehető legrosszabb megoldás, amit tehetünk a saját zsírunk fogyasztásával szemben, mert ahelyett, hogy csökkenne a zsírunk, csak növekszik! Azt hiszem ez az a pont, ahol manapság legtöbben rossz vágányra térnek.

Ez az a pont, ahol szükség van egy kis biokémiai, élettani ismeretre. Nem sokra csak kevésre, hogy megértsd!

  • Mik azok a gyorsan felszívódó, egyszerű cukrok? Ezek édesek: a kristálycukor, nádcukor és a gyümölcsökben lévő cukrok. De ebbe a kategóriába tartozik a keményítő is, ami ugyan nem édes, de nagyon gyorsan szétbomlik cukrokká. Az energia feldolgozásában van a szervezetünknek egy sorrendje. A cukrok, hamar felszívódnak a vérbe és ott vércukornak nevezik. Túl magas vércukorszint nem lehet a vérünkben, ezért innen gyorsan el kell szívni őket. Ebben segít az inzulin, egy hormonszerű vegyület, ami segíti a cukrok bejutását a sejtekbe. Van még egy vegyület, a glikogén. Ez a vegyület is egyszerű cukornak számít, a máj ebben a formában tárolja a cukrot, és ha nagy az energiaszükséglet, akkor innen gyorsan felhasználható energiaforrást kap az energiát igénylő szövet. Jegyezzünk meg egy fontos energiahasznosítási sorrendet, ha energiára van szükség bárhol a testünkben, akkor a vércukor és a máj glikogéntartalékok fognak felhasználódni, ha ezek kimerülnek, akkor fordul a szervezet más energiaforrás, zsír vagy fehérje, felé.
  • Még egy fontos tudnivaló: ha cukros ételt vagy keményítőtartalmú ételt eszünk és megemelkedik a vércukorszintünk azt gyorsan követi az inzulinszint emelkedése.
  • Bármiből is álljon az ételeinkben a fölösleg, akár szénhidrát, akár fehérje, akár zsír, az mindenképpen zsírrá fog átalakulni, hogy bennünk raktározódjon. Sokan azt nem értik, hogy a cukorból hogyan lehet zsír? Pedig azt hitték, hogy csak zsírból lehet zsír! Zsírszintézisnek nevezik azt a kissé bonyolult, sejtplazmában zajlódó biokémiai folyamatot, ahol zsírokat épít fel a sejt. A zsír hasznosítása energiakinyerés céljából (béta-oxidáció) nem a sejtplazmában, hanem a sejt mitokondriumában zajlik. Különféle enzimek segédkeznek a folyamatok működésében. Egy dolgot érdemes megjegyezni: mindkét folyamatnál, akár a zsírszintézist, akár az ellenkező folyamatot, az oxidációt nézzük, van egy közös molekula, az aktivált ecetsav, ami mindkét folyamatban résztvevő. Ez a szintézisnél két szénmolekulát épít be a zsír szénláncába, az oxidációnál pedig két szénatomot bont le a szénláncból.

A zsíranyagcsere folyamatait hormonok szabályozzák. Amit a zsírégetőknek feltétlen meg kell jegyezni, az az inzulin. Az inzulin gátolja a zsír felhasználását a zsír raktárakból.

Ha zsírt akarunk égetni, ne legyen magas inzulinszint a vérünkben!

Hogyan lesz magas az inzulinszintünk? Ha gyorsan felszívódó cukrokat eszünk!

Hiába éhezünk heteken át, hiába megyünk kondizni naponta, ha közben csak kevés kekszet vagy más tésztát, krumplit, rizst, ne adj isten! sütit eszünk csak: sohasem fog csökkenni a zsírraktárunk, mert mindig lesz annyi inzulin a vérünkben, hogy gátolja a zsírhoz való hozzáférést.

Viszont ehetünk nyugodtan zsíros húsokat, olajos salátákat, mert sem a zsír sem a fehérje nem emeli az inzulinszintünket. Ne foglalkozzunk a koleszterinnel, ha nem fogyasztunk gyorsan felszívódó szénhidrátot, akkor a koleszterin sem fog gondot okozni. Azért túl sok állati fehérjeét se együnk, de ne féljünk tőle! Ha nagyon kövérek vagyunk, akkor a gyümölcsöket is óvatosan kell fogyasztanunk.

Van egy érdekes megemlíteni való a tejfogyasztóknak. Nem jó hír, de a tej, nem a cukor tartalma miatt, de emeli az inzulinszintet. Van még egy érdekes táplálék összetevő a fruktóz (lásd: gyümölcsszörpök), az is a normálisnál jobban emeli az inzulint a vérünkben. Jó lesz ezekre odafigyelni!