2014

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

„Forradalmi változást a táplálkozásunkban!” (Ez lesz a szlogenünk.)

 

Nagy csalódás volt számomra, hogy senki sem volt hajlandó részt venni az általam ajánlott kísérletben. Belátom nagy hibát követtem el abban, hogy feladatokkal láttam el az olvasóimat, ők nem azért olvassák a blogomat, hogy kísérleti nyúlnak nézzék őket. Tanító bácsi helyébe képzeltem magam, aki a nebulókat kedve szerint irányíthatja. Kedves olvasóm, bocsáss meg nekem ezért!

Viszont! Nem hagyott nyugodtan a kíváncsiságom. Teszteltem az általam javasolt magas zsírtartalmú táplálkozási programot. Azért is nem írtam sokáig blogbejegyzést, mert ezt egy nagyon fajsúlyos témának gondoltam, és biztos akartam lenni abban, hogy nem árthatok vele, ha ezt másnak ajánlom. Elmúlt két hónap a bejelentésem óta, azóta minden nap úgy táplálkozom, hogy a bevitt energia, kb.80%-a zsír vagy olaj, akár állati, akár növényi, kb. 15%-a fehérje és csak kb.5%-a szénhidrát.

Őszintén kijelenthetem, hogy jól vagyok, sőt, nagyon jól vagyok, jobb erőben vagyok, mint valaha. A leginkább, amitől tartottam, hogy az agytevékenységem esetleg megsínyli a szénhidrát hiányt, nem jött be! Az agyműködésemben sem tapasztaltam semmi romlást. Sőt, talán javult is. Koleszterinem, vérnyomásom nem nőtt. Munkabírásom viszont annál inkább!

Még egyszer: kenyeret, tésztát, burgonyát, riszt, édességet csak nagyon elvétve fogyasztok. (No carb –diet!) A magas zsírbevitelt úgy érem el, hogy például a reggeli három tojásból készült rántottát egy evőkanál zsírban sütöm. A salátákat jól meglocsolom olajjal. Napközben magas zsírtartalmú avokádót eszem. Este szalonnát, sonkát, füstölt kolbászt zöldséges salátával. Tejtermékek közül túrót, tejfölt, tejszint, vajat és sajtot fogyasztok. Aludttejet, kefirt vagy joghurtot nem, sima tejet pláne nem! Teljes kiőrlésű lisztet sem használok. Maximum hajdina vagy zablisztet. (5%!) A növényi olajok és zsírok közül a kókusz olajt és zsírt ajánlom. A biorepce-olaj még nagyon jó lenne, de nem kapható.

Mikor anyámnak előadtam a fenti táplálkozási ajánlatomat, azt mondta, hogy te meg vagy buggyanva, fiam. Mi lesz azzal a sok gabonával, amit a földeken termelnek?! Erre elmeséltem az ezzel kapcsolatos elképzelésemet. A földeket sűrűn behálózzuk öntöző vezetékekkel, elvetjük a magokat, intenzíven öntözzük, majd két hét múlva lekaszáljuk a kinőtt gabonát, amit vagy lesilózzuk, vagy szárítjuk, vagy lefagyasztjuk. A csíráztatott gabona magvakból ideális takarmányt és emberi eledelt lehet készíteni. Nem kombájnnal aratnánk, hanem fűnyíróval! Erre csak azt válaszolta, hogy neki semmi baja krumplival és a kenyérrel vagy tésztával. Eddig is jól megvolt velük, ezután is meg lesz! De azt nem tudhatja, hogy azért nem tud rendesen mozogni a fájdalmak miatt, mert a csontozata, az ízületei és izmai tele vannak gyulladásos gócokkal. A legtöbb gyulladásos gócot viszont a szénhidrát fogyasztása következményeként fellépő inzulinhullámok okozzák. Például a teljes kiőrlésű lisztekkel is az a baj, hogy nagyon finomra van őrölve, ezért gyorsan felszívódik. A gyorsan felszívódó szénhidrátok okozzák a hírtelen inzulinemelkedést a vérben, ezek az emelkedések pedig a gyulladásokat.

Van még egy tanulsága az előző, hatástalan blogbejegyzésemnek. Amit javaslok a táplálkozásban az egy forradalmi változást jelent az eddigiekhez képest. A forradalmak mindig a bátrabbakra támaszkodik, akiket nem érdekel az, hogy kinevetik, megbélyegzik, gúnyolják. Hisznek az igazukban és összefognak. Igazi összefogás viszont csak személyi részvétellel működik. Személyesen kell találkozni azoknak, akik vállalják az úttörő szerepet. Ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy mozgalmat szervezünk az új táplálkozási programunk köré. Személyesen fogok találkozni, azokkal, akik hisznek abban, hogy a gyulladások megelőzhetőek úgy, hogy csak olyanokat együnk, amik nem okoznak gyulladásokat bennünk. (Egyik ilyen például a zsír.) Az ország területén nagyobb városokban szervezni fogok személyes részvétellel szemináriumokat, konferenciákat a gyulladás ellenes táplálkozási programmal. Találkozni szeretnék az elkötelezett társaimmal. 

Egyetlen receptje van, hogy elkerüljük a bennünk kialakuló gyulladásokat, amelyek betegségeink okozói is egyben: a gyorsan felszívódó szénhidrátok kihagyása az étrendünkből. Mivel a fehérjék fogyasztását nem lehet fokozni, ezért a hiányzó szénhidrátok helyett zsírokkal és olajokkal kell pótolnunk az energiát. Forradalmi változásra van szükség a táplálkozásunkban, különben a betegségek rabjai leszünk és elhízottak. Idős korunkban mindenképpen.

Jegyezzük meg: nem az elfogyasztott zsírok töltik fel a zsírraktárainkat, hanem a gyorsan felszívódó szénhidrátok, amit az alapanyagcsere felett elfogyasztunk!

Igen, ez az általam javasolt étrend nagyban hasonlít a paleo- és a ketogén diétákhoz. Sőt, azoknak a továbbgondolása. A lényegi különbség csak annyi, hogy egyikben sem javasolják a zsírok fogyasztását ilyen magas arányban.