2015

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

A fogyás nagy titkáról fellebben a fátyol

 

2014 decemberében megjelent a BMJ tudományos folyóiratban egy közlemény (BMJ 2014; 349: g7257), melyben azt vizsgálták, hogy mi történik azzal a zsírral, amit a fogyókúrák folyamán elveszítünk? Hová tűnik a zsírtömeg?

A cikk szerzői megkérdeztek 50 háziorvost, 50 dietetikust és 50 személyi edzőt, hogy mit gondolnak arról a kérdésről, hogy „Mikor valaki súlyt veszít, hová megy a zsír?” Még tízen sem tudták a korrekt választ. Legtöbben azt mondták, hogy energiává vagy hővé alakul a zsír. Azt is többen gondolták, hogy a zsír lebontásából származó anyagcsere termékek a székletbe kerülnek, vagy az izomba beépülnek.  (A korrekt válasz az lett volna, hogy CO2-vé alakul a zsír, mikor fogyunk.)

A táplálkozásunk során felesleges szénhidrátok és fehérjék átalakulnak trigliceriddé majd azok a zsírszövetben tárolódnak. A táplálkozással bevitt felesleges zsír nem igényel bonyolult biokémiát, úgynevezett lipolízis és újra észterezés után épül be a zsírszövetbe. Azok, akik ezeket a lerakódott zsírraktárakat meg akarják szüntetni, azoknak biokémiailag el kell égetni a tárolt trigliceridjeiket.

A cikk szerzői kiszámolták azt, ha valaki 10 kilogramm zsírral szeretne könnyebb lenni, akkor mennyi oxigén kell ahhoz, hogy biokémiailag elégjen a 10 kg zsír és mennyi anyag, milyen formában fog távozni a testéből. Három zsírsav és egy glicerin molekulából épül fel egy triglicerid molekula. A szerzők vettek egy átlagos triglicerid molekulát, melyben 55 szénatom, 104 hidrogén atom és 6 oxigén atom található. Ezzel az általános trigliceriddel végezték el a számításaikat. Egy triglicerid molekula teljes oxidációjában számos enzim és biokémiai lépés kell, de a teljes folyamat összesíthető egy egyszerű kémiai képletben.

Az eredmény azt mutatja, hogy egy átlagos triglicerid elégéséhez 78 O2 molekula kell és a végső termék 55 CO2 + 52 H2O + energia.

Kilogrammokba átkonvertálva, az eredmény azt mutatja, hogy 10 kg emberi zsír oxidációjához 29 kg oxigént kell belélegezni, hogy végtermékként 28 kg széndioxidot kileheljünk és 11 kg vizet kiizzadjunk, és a vizeletbe ürítsünk. A szerzők a trigliceridben lévő oxigénekkel is pontosan elszámolva azt kapták eredményül, hogy 10 kg trigliceridből (zsírból) 8,4 kg-ot széndioxidként kilehelünk és 1,6 kg víz távozik belőlünk a vizeletben, a verejtékkel, béltartalommal, légzéssel, könnyekkel vagy egyéb szöveti folyadékként.

Végső következtetésként levonhatjuk azt, hogy a tüdő a zsírégetés legfontosabb kiválasztó szerve!

Lebbentsük fel a fátylat a fogyás titkairól!

Most hogy már tudjuk, hogy a tüdőn keresztül lehet csak a felesleg zsíroktól megszabadulni, becsüljük meg, hogy kb. mennyi zsírtól tudunk megszabadulni normál körülmények között?

A cikk szerezői kiszámolták, hogy egyórás könnyű edzéssel kb. 39 g szenet lehelünk ki. Mondjuk kétórás erősebb edzéssel elérhető a 100 g. Ilyen módon kb. 3 hónapi napi 2 órás edzéssel matematikailag lehetséges a 10 kg felesleg zsír kilehelése széndioxidként, akkor, ha táplálékainkkal csak a napi szükségletet visszük be.  A fogyás azt kívánja, hogy a zsírraktárainkból korlátozás nélkül jöjjenek ki a szénatomok és távozzanak a tüdőnkből széndioxidként. Azt a tanulságot máris le kell vonnunk, hogy a bennünk felhalmozott zsír csak légzéssel távolítható el a testünkből. A légzésszámot csak a mozgás fokozásával emelhetjük.

A kutatás eredménye megerősíti azt a szlogent, hogy „egyél kevesebbet, mozogj többet”!

Ha kevesebbet eszünk azzal elérhetjük, hogy nem növeljük a zsírraktárainkat. De a már meglévő zsíroktól csak úgy szabadulhatunk meg, ha többet mozgunk, vagyis növeljük a légzésszámot

Az egyik tanulsága az idézett tanulmánynak az, hogy a mozgás fokozása nélkül nincs fogyás!

A másik az, hogy ne higgy a csodatablettákban! A tabletták csak az étvágyat csökkentik, ami nem egészséges megoldás!

Élettanilag helyesebb, ha nem étvágycsökkentőkkel csökkentjük az étvágyat, hanem például a rostos táplálkozással fokozzuk a telítettség érzését. Ez a helyes megoldás!

Sok fogyni vágyó és böjtölő használja az általam kitalált rostpótlót, a Mikrorostos Gélt mert az éhségérzetet úgy csökkenti, hogy a telítettség érzését fokozza. De ilyenkor mindenkinek javaslom, hogy bármennyi gélt elfogyaszthat, de legalább napi 3X1 evőkanállal étkezések előtt vagy helyett!

De ezzel a megoldással, csak az érhető el, hogy ne növekedjen a zsír bennünk!

A zsírpárnák csökkentéséhez elengedhetetlen a mozgás, vagyis a légzésszám mindennapos szinten-tartása.

Úgyhogy fogyni vágyók, fel a szobabiciklire, fel a futópadra és növelni a légzésszámot!

Ne feledd, a helyes légvétel: belégzés csak az orron! (Buteyko)

Lihegés: szájon be és szájon ki! Addig a határig növelhető a légzésszám, míg meg nem tudjuk állni a szájon át való belégzést.