2015

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

Fogyás legújabb, legegyszerűbb módszere

 

De most van egy jó hírem a nagyon túlsúlyosak számára és azok számára, akik utálják az edzéseket.

Van egy módja a lefogyásnak az étkezések időbeli korlátozásával! Ha naponta időben korlátozzuk az étkezéseket, úgy hogy legalább 12 óra hosszat nem táplálkozunk naponta, akkor van remény a fogyásra. Naponta 12 óra egyhuzamban semmi táplálék bevitellel, böjttel.

A napokban kaptam egy levelet egy kedves olvasómtól, aki metabolikus szindrómától szenved. Azt írta, hogy a dietetikus orvosa azt javasolta neki, hogy naponta sokszor keveset egyen, az lesz számára a jó megoldás.

A napi sokszori kis evés és nassolás éppen hogy nem kedvez az elhízottaknak és általában a metabolikus szindrómában (magas vérnyomás, keringési problémák, elhízás, gyulladások és különböző fájdalmak a testben, szívinfarktus és szélütés veszélye, fáradékonyság, stb.) szenvedőknek. Erre mutat rá néhány legújabb kutatási eredmény. (fitness.mercola.com)

Felnőtt egerekkel kísérleteztek, különféle táplálékkal etették őket, de mindegyik csoportot két részre osztották, az egyik csoport bármikor hozzáférhetett a táplálékhoz, míg a másik csoport csak 8, 9,12 vagy 15 óra hosszáig. (Cell Metabolism December 2, 2014: 20(6); 991-1005 )

Az eredmény váratlan volt és meglepő és nehezen magyarázható.

Azok az egerek, amelyek korlátlanul táplálkozhattak a nap bármelyik pillanatában kövérek lettek és metabolikus zavaroktól szenvedtek.

Míg azok az egerek, amelyek egy nap csak 8,9 vagy 12 óra hosszan juthattak táplálékhoz vékonyak és egészségesek voltak.

2014. január 14-én írtam a blogomban egy bejegyzést „Mi a legegészségesebb fogyókúra?”- címmel. Ott már említettem olyan állatkísérleteket, amelyben azt kapták, hogy a napi 8 órára korlatozott táplálkozása az állatoknak, megakadályozta az elhízásukat. A legújabb kísérletek viszont azt is mutatták, hogy napi 12 órára korlátozott táplálkozással is soványak és egészségesek maradtak az állatok. Sőt, ami még-meglepőbb, a már elhízott egerek ezt a táplálkozási mintát követve, egy idő után visszanyerték normál súlyukat, vagyis étkezés szabályozással is lehetett fogyni! Időben korlátozott étkezésnek (IKÉ)-nek neveztem a korábbi cikkemben ezt az étkezési mintát.

Egy másik fajta időbeni korlátozás is eredményre vezetett. 5 napig korlátlanul táplálkozhattak túlsúlyos hölgyek, de ezt követően 2 napig csak 500 kalóriát vagy kevesebbet vehettek magukhoz. (British Journal of Nutrition 2013 Oct;110(8):1534-47 ) Azok a hölgyek, akik követték az 5-2 heti táplálkozási mintát, jobban lefogytak és helyreállt a magas inzulin szintjük a vérükben, míg a hagyományos táplálkozást folytató hölgyek ezt nem érték el.

Az állatkísérleteket végző kutatók úgy magyarázták az eredményt, hogy az étkezési idő felülírja a napi ún. cirkadián ritmust, amely a sötétség világosság ritmusát követi. A megváltozott ritmus pedig hat azokra a metabolikus folyamatokat szabályozó hormonokra, amelyek a zsírbeépülést és lebontást szabályozzák.

Az 5-2-es étkezést tanulmányozó kutatók pedig úgy magyarázták a diéta hatását, hogy csökkentette az étvágyat a szabályozott böjt.

A magam részéről úgy értelmezem a kísérleti eredményeket, hogy a vérben lévő inzulin akadályozza a zsír raktárak megnyílását.

Ezt már a korábbi fogyással foglalkozó blog bejegyzésemben is megemlítettem. (http://drhummel.hu/2014/01/03/a-zsiregetok-legnagyobb-teveszmeje/

Mi ennek a következménye?

Ha cukrot vagy keményítőt (kenyér, burgonya, tészta, rízs) tartalmazó ételt eszünk, akkor cukor jut a vérünkbe, ami megemeli az inzulin szintet.

Tehát, ha kicsit éhesek vagyunk, bekapunk egy kicsi édességet, kiflit vagy kekszet, akkor újra emelkedik az inzulin a vérünkben. Hiába éhezünk, teszem azt egész nap,  ez a kicsi nasi megakadályozza, hogy a zsír raktárunkból fogyasszunk!

Még arra is kell ügyelnünk, hogy abban a 12 órában, mikor tilos ennünk, akkor csak tiszta vizet vegyünk magunkhoz. Miért? Mert a gyümölcslevekben és üdítő italokban lévő fruktóz szintén emeli az inzulin szintünket.

Van még egy ital, amivel vigyáznunk kell: a tej! Nem tudni miért, de ez az ital is emeli az inzulin szintünket.

Mi tehát a tanácsom? A túlsúlyosak, a nehezen mozgók mindenképpen használják ezt a módszert. A lustáknak is megfelel ez a stílus.

Akik viszont, méregteleníteni is akarnak a fogyás mellett, azoknak mindenképpen ajánlom a rendszeres intenzív testmozgást. Ezt is többször említettem, hogy a keringés legtökéletesebb méregtelenítője az intenzív testmozgás. A bélcsatorna legtökéletesebb méregtelenítője pedig a rostos táplálkozás. A rostok királya nem más, mint a legtöbb vizet megkötő, Mikrorostos Gél!

Ez a gél arról is híres, hogy majdnem 0 kalóriájú (7 Kalória/100g). Vagyis a nap böjti szakaszában is fogyasztható, ha csökkenteni akarjuk éhségérzetünket.

A 12 órára korlátozott napi étkezéssel való lefogyás számomra kissé kétséges. De meg lehet próbálni, és ha nem működik, akkor le kell vinni 10 vagy 8 órás korlátozásra. Valószínűleg türelmesnek kell lenni, mert nem várható gyors eredmény. De ha valakinek az 5-2-es diéta a kivitelezhetőbb próbálja ki azt.

Arra szeretném kérni kedves olvasóimat, hogy ha elértek valami eredményt ezekkel a módszerekkel, osszák meg velem és a többi olvasóval.