2015

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

Étkezési tanácsok gyulladáscsökkentésre és fogyókúrára

 

Állatkísérletek és emberi tapasztalatok is azt erősítették meg, hogy ez egy lehetséges módszer. Arra következtettem ezekből a tapasztalatokból, hogy mikor a nap folyamán hosszabb ideig nem eszünk semmit, az idő alatt alacsony lesz az inzulin szintünk. Ez pedig megengedi, hogy a zsírraktárainkból fogyasszunk energiát. Mert az ellenkező helyzetben, mikor magas az inzulin szintünk a vérben, akkor csak a zsírraktárak feltöltése nem akadályozott, a zsír felhasználása a zsírsejtekből akadályozva van az inzulin által.

Aztán találtam egy olyan cikket, ahol konkrétan megmérték a páciensekben az inzulintermelődés mértékét, különböző ételek elfogyasztása után.

Ennek a cikknek a hatására írtam egy blog bejegyzést arról, hogy a fogyókúrában résztvevők tartózkodjanak a krumplitól és a babételektől, mert ezek az ételek nagy inzulintermelést indítanak bennük. De a vérünkben lévő magasabb inzulin nem csak a fogyást akadályozza, hanem a gyulladások kialakulásának valószínűségét fokozza. Mivel a gyulladások a betegségek kiinduló pontjai, ezért megelőzés szempontjából mindenkinek ajánlatos lenne kordában tartania a vérének inzulin szintjét. Ami a jó hír ebben, hogy ezt az étkezéseinkre való odafigyeléssel is megtehetjük, ha nem fogyasztunk olyan ételt, amely magas inzulintermelést eredményez. Mikor a krumplit megbélyegeztem, azt is említettem, hogy például a tojásnak nagyon kicsi az inzulinfokozó hatása.

Kaptam is egy kedves olvasómtól egy hozzászólást, hogy ő elkezdett egy tojás kúrát, naponta háromszor fogyaszt 2 tojást vajjal. Azóta beindult a fogyása.

Erre ezt a választ adtam: “Köszönjük, hogy megosztottad velünk a tapasztalatodat a fogyásban. Örülök, hogy “működik”. Ez is bizonyítja, hogy az alacsony inzulin indexű tojás (kevés inzulint kerül az evése után a vérünkbe) jó fogyókúrás táplálék. Az inzulin indexről el kell mondanom, hogy úgy kapják, hogy evés után mérik hosszabb ideig az inzulin szintet a vérünkben. Ekkor egy időben változó görbét kapnak, és a görbe alatti területet összegzik. Így tisztán látjuk az étkezés által kiváltott összes inzulint. A tojás tehát, akár a kenyérhez, akár a krumplihoz hasonlítva sokkal kevesebb inzulint vált ki, ezért rövidebb ideig akadályozza a zsírfelhasználást, vagyis a fogyást.

Régebben is hallottam a tojás kúrával elért fogyásról, de akkor nem értettem, miért hat? Most már értem.

Arra kell vigyázni a tojás kúránál, hogy nehogy megundorodj a tojástól. Ezért legjobb a kapirgálós tyúkok tojása és a változatos elkészítés: lehet sütni, főzni.

Még az is fontos lehet, hogy paprikát, paradicsomot vagy retket, hagymát stb. fogyasszunk hozzá.”

Egy másik olvasóm pedig arra kért, hogy adjak tanácsot abban, hogy miket vásároljon a piacon.

Most készítek egy felsorolást számokkal. A számok százalékot jelentenek, 100% a fehér kenyér, tehát valamennyi táplálék inzulintermelése a fehér kenyérhez van viszonyítva.  Három olyan étel van, amit kerüljenek a fogyni vágyók és a gyulladásos megbetegedéseket megelőzni vágyók! Ez a joghurt (115), szárazbab-ételek (120), burgonya (121).

Az ajánlott kategóriába sorolom a következőket: tojás (31), zabkása (40), fehér, barna tészta (40), sajt (45), müzli (46), marhahús (51), magvas kenyér (56), zöldbab. zöldborsó (58), alma (59), hal (59), narancs (60), barna rizs (62).

Ha szeretnénk az inzulin szintünket kordában tartani, akkor lehetőleg az ajánlott kategóriából válasszunk.

Ha még biztosabbra akarunk menni, akkor érdemes az időben korlátozott étkezésekre figyelni. Ha a napi étkezésünket napi 8-10 órás intervallumra be tudjuk szorítani, és az e kívüli időszakban csak vizet vagy üres teát iszunk, akkor szerintem jönnie kell az eredménynek, a fogyásnak és a gyulladáscsökkenésnek.

Vegyünk egy példát egy átlagos napra.

Ha reggel 7 órakor eszünk egy 3 tojásból készült rántottát, zöldpaprikával, retekkel, paradicsommal, hagymával, stb. Aztán délben eszünk egy zónapörköltet (esetleg nokedlivel) salátával, vagy főzelékkel. Esetleg valamilyen káposztát, vagy spenótot rántott sajttal, vagy tojással. Akkor délután 5 órakor ehetünk szalámit, kolbászt, sonkát, szalonnát, sajtot, stb, uborkával, savanyúsággal, lila hagymával stb.

Most felsoroltam az én kedvenceimet, de lehet változatosan válogatni.

Még egy figyelmeztetés: olajt csak salátához használjunk. Sütéshez csak szilárd halmazállapotú zsírokat!