2015

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

Az elhízás legbiztosabb módja

 

Ekkor „esett le nálam a tantusz”. Ekkor jöttem rá, hogy miért olyan népszerű a fruktóz, hogy majdnem minden üdítő ital tartalmaz belőle bőséggel. Vagy nem tudják, vagy nagyon elhallgatnak egy tényt azok a cégek, amelyek alkalmazzák. A tény pedig a következő: a fruktózt nem tudják azonnal energiaként hasznosítani a sejtjeink. A fruktóz először a májba kerül és ott zsír lesz belőle. A fruktóz bennünk energiatartalékként funkcionál.

A szőlőcukor, a fruktóz testvérpárja, mint a másik monoszaharid, azonnali energiaforrásként hasznosul bennünk, ha sejteknek nincs rá szüksége és fölöslegben marad, akkor lép át az energiatartalék minőségbe. De ha elhasználják az izom és agysejtjeink, akkor energiaként felhasználódik.

Tehát a szőlőcukor hamar felszívódik a vérünkbe, ott megemeli a vércukor-szintünket, majd az inzulinnal bejutva a sejtjeink mitokondriumaiba, ATP-vé, azonnali energiaszolgáltató molekulává alakul.

A fruktóz, a testvér, viszont teljesen más utat jár be. Nem hasznosul gyorsan energiaként, előbb zsírrá alakul, majd, energiaínség idején átalakul energiaszolgáltatóvá. Mi ennek az óriási hátránya?

A májban átalakult fruktózból zsírsav molekulák sokasága árassza el a vérünket. Trigliceridek, rossz koleszterinek halmazai a vérereinkben sokasodnak lerakódva gátakat alkotnak. Ennek az egyik következménye a magas vérnyomás. A fruktóz anyagcsere egyik terméke a húgysav. Sokáig az volt a téves álláspont, hogy a hús- illetve, a zsírfogyasztás közvetlenül okozza a húgysav-szintemelkedést. A triglicerid- és a húgysav-szint emelkedett volta a fruktóz túlzott fogyasztásának eredménye. Lásd a kóla és egyéb cukros üdítők elszaporodását.

Tehát a fruktóz igaz, hogy nem növeli a vércukor-szintet, de a zsírgátjaival az érrendszerben más módon hozza létre a gyulladásokat.

Elzárja az oxigénben dús vér áramlását az erekben, így a végfelhasználók, a sejtek nem jutnak hozzá elég oxigénhez, fermentáció alakul ki , ami kedvez a ráknak és az elhízásnak. Az elhízás tovább pörgeti a spirált, mert kevesebb testmozgás lesz az eredmény. A kevesebb testmozgás tovább rontja a helyzetet. A fruktóz tehát nem 2-es diabéteszt okoz közvetlenül, hanem közvetetten hozza az elhízáson keresztül.

Ha valaki hízni szeretne, több tartalék energiát akar felhalmozni, annak ajánljuk nyugodtan a több gyümölcscukor fogyasztását. Mint a neve is mutatja, ez a fajta cukor a gyümölcsökben található, zöldségben semmi, de az üdítő italokban, olyan mennyiségben és állapotban van, amely hatékonyabb hízást eredményez.

Úgyhogy kedves cukorbeteg és nem cukorbeteg olvasóim, vigyázzatok a gyümölcscukorral, mert igaz, hogy nem emeli a vércukor-szinteteket, de bennetek felhalmozódó zsírokat gyorsan és bőséggel!

Kell még néhány szót szólni a kristálycukorról is. A kristálycukor, akár répából, akár nádból nyerik ki, egy diszaharid, vagyis áll egy szőlőcukor (glükóz), és egy gyümölcscukor (fruktóz) molekulából.  Az édesítésre vagy tartósításra használt kristálycukor tehát félig szőlőcukor, ami gyorsan felszívódik és emeli a vércukor-szintet, majd inzulin érzéketlenséget okozva növeli a testünkben a gyulladások kialakulásának esélyét. A kristálycukor másik fele, a fruktóz, pedig először a májunkban zsírsavakká alakul, növeli az ereinkben a koleszterin-, illetve zsírlerakódások esélyét. A véráram csökkentésén keresztül csökkenti az oxigénellátás hatékonyságát a sejtjeinkben, következik a fermentáció, támadhatnak a vírusok a Candida gombák s egyéb kórokozók. Az eredmény ezen az úton is a gyulladások kialakulása, így a betegségek növekvő valószínűsége.

Jegyezzük meg: elhízás szempontjából a szőlőcukor lassabban hat, csak az megy a zsírdepókba, amit nem használnak fel a sejtek energiaként. Vagyis ekkor intenzív izom- vagy agymunkával megelőzhető a hízás. A gyümölcscukor viszont azonnal növeli bennünk a zsírt, és csak akkor használja fel a szervezet, ha nincs egyéb energiaforrása. Vagyis edzéssel, sokkal nehezebb megszabadulni tőle.

Írtam már a gyümölcscukorról, azt is megírtam, hogy a legkevesebb gyümölcscukor a citromban, a málnában, az áfonyában és a kiviben van.