2016

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

Energiát három féle forrásból nyerhetünk: szénhidrátokból, zsír- és olajokból valamint fehérjékből.

Ha megesszük őket, akkor a szervezetünk anyagcserével energiává alakítja.

Ha mindhárom fajta energiaforrást ettünk, akkor először a szénhidrátokat alakítjuk át, ha az nincs már bennünk, akkor a zsírokat, olajokat, ha az sincs, akkor a fehérjéket kezdi el elégetni a szervezetünk, hogy energiához jusson.

Többen kérdezték már tőlem, hogy mi volt az alapötlet, mi volt, ami rávezetett a mikrorostos gél feltalálásához?

Kezdő biofizikus kutatóként az izomsejtekben lévő víz állapotát kutattam. Akkor vált számomra nyilvánvalóvá, hogy a sejtekben nem folyik a víz, nem olyan állapotban van, mint a húslevesben, hanem olyan állapotban van a víz, mint a kocsonyában. A kocsonyában a csontból és inakból kifőtt kollagén szálak a hűlés alatt újra szálakká állnak össze és e szálak, e rostok mintegy fogva tartják a vizet, nem engedik folyni. Sokan kérdezhetik, hogy miért érdekes ez? Nem tudom másoknak érdekes-e, nekem az volt.

A betegségek megelőzésében egyik legfontosabb lépés a savasodás megakadályozása.

Hogyan lehet megakadályozni a savasodást?

A jó vérkeringés fenntartásával a hajszálerekben is!
A savasodást a sejtek fermentációja okozza. Akkor lép fel a fermentáció, mikor nem jutnak elég oxigénhez a sejtek, ezt pedig a véráramlás elakadása idézi elő.
Megfogalmazhatjuk úgy is a tennivalót a betegség megelőzésében, hogy akadályozzuk meg a sejtek fermentációra való kényszerítését.

Mi a teendőnk ennek a célnak az érdekében?

Eddigi tanulmányaim során eljutottam arra a következtetésre, hogyha sokáig akarunk egészségesen, betegség nélkül, élni, akkor az elsődleges feladat, hogy fenntartsuk a jó vér- és nyirokkeringést a testünkben.

Sejtjeinknek minden pillanatban szükségük van a táplálékra és az oxigénre, de arra is szükségük van, hogy az életük folyamán keletkezett salakanyagokat és a lecserélődő sejtek maradványait, törmelékeit elszállítsák az élő sejtek környékéről.
A betegségek ott és akkor kezdődnek, mikor a salakanyagok és a törmelékek felhalmozódnak és akadályokat képezve gátolják a keringést. Az elzárt terület élő sejtek nem jutnak elég tápanyaghoz és oxigénhez, az immunanyagok sem juthatnak el hozzájuk a gátolt nyirokkeringés miatt.

Ezen oxigénhiányos pangó testrészünkben megváltozik a sejtek anyagcseréje, fermentációra térnek át a sejtek, minek következtében savak termelődnek, elsavasodik e terület. A savasodás csökkenti a érfalak sima izomzatának rugalmasságát, ezáltal tovább csökken a keringés hatékonysága. Tovább savasodunk. Legjobb megelőzni ennek a helyzetnek a kialakulását.

Nemcsak a helyes táplálkozás, nemcsak a helyes testedzés, hanem a levegővétel helyessége is sokat segít abban, hogy egészségesek maradjunk hosszú életen át!

A jó vérkeringés, a sejtek jó tápanyag- és oxigénellátása, valamint az anyagcseretermékek tökéletes elszállítása tartja egészségben a sejteket.

A jó vérkeringés fenntartásának alfája a savasodás megelőzése. Ezért javasoltam olyan edzéseket, ahol az edzéssel, vagy az intenzívebb mozgással megállunk, mikor úgy érezzük, hogy már kevés a levegőnk. Nem könnyű ennek a pillanatnak a megállapítása mindenféle műszer nélkül. Azt javasoltam, ha úgy érezzük, hogy már a szánkat is ki kell nyitni, ahhoz, hogy levegőhöz jussunk, akkor jött el a megállás pillanata. Ez a javaslat akkor működik, ha feltételezzük, hogy eddig csak az orrunkon keresztül vettük a levegőt. Sokan vannak viszont, akik ha kell, ha nem, a szájukon veszik a levegőt, nem tudni miért, de kímélik az orrukat.

Mióta tudomásomra jutott a Nobel díjas Alexis Carrel francia kutató kísérlete, amelyben több mint 30 évig tartotta életben a dobogó csirkeszívet. Azóta nekem ez a kísérlet a kiindulási pont, ha a hosszú élet titkáról kell értekeznem.

A kísérlet lényege az, hogy a csirkeszív minden izomsejtje részesüljön az állandó tápanyag- és oxigénellátásban és a jó áramoltatás eredményképpen az anyagcseretermékek jó elvezetésében. Ez az eredmény azt sugallja, hogy a sejtek örök életűek lehetnek, ha biztosítva van számukra a tökéletes áramlás. A sejtek nem genetikailag vannak kódolva az öregedésre, hanem a körülöttük lévő áramlás elromlásával kényszerülnek az öregedésre.

Az elmúlt időszakban belemerültem az elhízás és fogyás témakörébe, de egyszerűen nem tudom abbahagyni, mert egyre újabb és újabb kibeszéletlen elemei merülnek fel ennek a témának.

Viszont úgy érzem, a mai életforma és táplálkozási mód miatt mind többen érintettek vagyunk e kérdéskörben. Ezért folytatom.

Sokan leegyszerűsítik az elhízás tényét. Azt mondják, mérlegre kell tenni a bevitt és az elhasznált energiát (kalóriát) és ha több energiát viszünk a szervezetünkbe, mint amennyit felhasználunk, akkor elhízunk.

Az elsavasodás oka, hogy a sejtjeink nem jutnak elég oxigénhez. Ekkor úgy nyernek energiát, hogy a szénhidrátokat nem elégetik vízzé és széndioxiddá, hanem elerjesztik, fermentálják, tejsavvá, vagy egyéb savakká.

Ne lúgosíts!

A savasodás megakadályozására ne igyál lúgosított folyadékokat. A lúgos italok csak a gyomor emésztését lassítják! Vagyis puffaszt.

A savasodás egyetlen ellenszere a sejtjeink jobb oxigénellátása, a jobb vérkeringés!

Legutoljára a leptin nevű hormonnak foglalkoztam, ami az éhségérzetet szabályozza.

Az éhségérzet nagyon fontos az elhízás szempontjából.

Van még egy tényező, ami befolyásolja az éhségérzetet. Ez a gyomor telítettsége. Amíg telítve van a gyomrunk, addig nem érzünk éhséget.

Ha a gyomor telítettségéről beszélünk, akkor a fehérje emésztéséről feltétlen kell szólnunk. A gyomornak ugyanis kikerülhetetlen a szerepe van a fehérje emésztésében.

Kétféle hormonunk van, az egyik csak a vérben lévő cukor szintjére reagál, a másik csak a vérünkben lévő zsír szintjére.

Ha szénhidrátot fogyasztunk, akkor a vérünkben megemelkedik a vércukor szintje. Van egy hormonunk, ami nem engedi magasra szökni a vérben lévő cukor szintjét, mert a vérből segít bevinni a cukrot a sejtekbe. Ha a sejtek telítve vannak már cukorral, akkor a májban zsírrá alakul a fölösleges cukor.

Ez a mechanizmus nagyon jól működik nemcsak az emberekben, de az állatokban is. Segít a túlélésben. Ha van egyszer bőség a táplálékokban, akkor a fölösleg, amit nem használtak fel a sejtjeink a működésükhöz, zsírként eltárolódik a zsírszövetekben. Ha netalán a táplálékok bősége megszűnik, és szűkösebb időszak következik, akkor is lesz felhasználható energiaforrása a szervezetnek, ez pedig a bőségben eltárolt zsír.

„Az öregedésünknek egyetlen oka van: a salakosodás, a mikro-cirkulációs csatornák elszennyeződése!

Úgy látszik a géneknek közvetlen szerepe nincs az öregedési folyamatoknál. (Lehet, hogy a telomerek rövidülése is egy következmény, nem pedig a fő ok.)” Ezt a megállapítást egy 2012-ben írt blog bejegyzésemben írtam.

Alexis Carrel kísérletei inspiráltak erre a kijelentésre.  30 évig tartotta életben a csirkeszívet fiziológiás oldattal való állandó mesterséges cirkulációval. Az öregedést az idézi elő, hogy a sejtjeink körüli áramlást valami elkezdi akadályozni. Ami az áramlást akadályozza, azt salakosodásnak neveztem akkor, a bejegyzés írásakor.

Remélem egyre több írással fogunk találkozni a közeljövőben arról, hogy milyen egészséges az ún. ketogén diéta.

Azt már régóta ismeri az élettudomány, hogy a többször éhező állatok sokkal tovább élnek és egészségesebbek, mint az állandóan tápláltak, sőt, a túltápláltak.

Már mindenkinek a könyökén jön ki, hogy ne fogyasszunk telített zsírokat, mert az növeli az LDL koleszterint, a ”rossz” koleszterint, ami az erekben lerakódik, és végül infarktust okoz.  A zsírok helyett fogyasszunk inkább növényi olajokat, mert az nem okoz ilyen problémát.

Miért kell figyelnünk arra, hogy mit és mennyit eszünk?
Miért nem kellett erre figyelni őseinknek?
Miért kell nekünk arra is figyelni, hogy mennyit és hogyan mozgunk?
Miért nem kell erre figyelni Indiában, Afrikában?

Öt éve írom a blog bejegyzéseimet, de már a kezdet kezdetén úgy éreztem, hogy a táplálkozással sokféle betegség megelőzhető lehet. Sokféle diétát megvizsgáltam, abból a szempontból, hogy melyik okozhat legkevesebb gyulladást bennünk. Az alapfeltevésem az volt, hogy a gyulladások a betegségeink kiindulópontjai. Ha olyan ételt eszünk, aminek van olyan összetevője, ami bennünk gyulladást okoz, akkor azt az ételt ki kell iktatni.

Azt tapasztalom lépten-nyomon, hogyha valakiről kiderül, hogy rákos, akkor már temetési hangulatba kerülünk.
Pedig erre nincs szükség!
Könnyedén kikerülhető a rák, csak ismernünk kell a természetét. Ha megismerjük közelebbről a viselkedését és az igényeit a rákos sejteknek, akkor rájöhetünk, hogy nem kell tőlük félni!

Itt a hideg, jönnek a légúti és egyéb fertőzések, jönnek az antibiotikum kúrák, amelyek a bélflóránk állapotát súlyosan rontják.  Szerencsére a házi orvosok már tudják, hogy az antibiotikum kúrákat probiotikumok szedésével kell folytatni, hogy a megrongálódott bélflórát regeneráljuk. De ebből a folyamatból még hiányzik egy lépés! Ahhoz, hogy a bevett probiotikumok megeredjenek, víz kell! A bélflóra alkotóelemei a probiotikumok és még rajtuk kívül sok száz mikroba, ezeknek az élőhelye a vastagbél.