2016

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

A tartós betegségek 3 + 1 oka

 

A „nyugati civilizációs betegségek” ismert jelenségeket takarnak.

Az elhízás, a diabétesz, a rák, a mozgásszervi gyulladások sokasága, ezeket mind a nyugati civilizáció terjedésével együtt kaptuk.

Megpróbálok egy felsorolást adni arra, hogy mi minden változott meg az életformánkban, amelyek következményei az civilizációs betegségek.

A felsorolásom biztosan nem lesz teljes.

Gyerekkoromban idős öregemberektől gyakran hallottam, hogy bizony sokszor volt, hogy éheztek. Voltak olyan ételek, amelyek csak ritkábban kerültek az asztalra. Ilyen volt például a hús. Édesség is ritkán volt, az is inkább méz, dió, mogyoró formájában. Kevés cukrot használtak. Sütemény vagy kalács is ritkább volt. A kenyérsütéshez nemcsak a fehér sikért használták fel. A kenyér barna volt nem fehér, teljes kiőrlésű.

Egész nap talpon voltak, csak étkezéskor és kocsi hajtáskor ültek le. Reggeltől estig a szabad levegőn dolgoztak, sok izommunkát végeztek.

Földjeiket őseink szerves trágyázással tartották életképessé. A szerves trágya sok mikrobát tartalmazott, ezek szerves, felszívható formába hozták a mikroelemeket, amelyeket a termesztett növények aztán felszívtak. Így az akkor termesztett növények és magjaik tele voltak mikroelemekkel. A mai földeket műtrágyázzák, a műtrágyák csak azokat a makroelemeket tartalmazzák, amelyek a növekedést segítik. A ma termesztett növények mikroelem-hiányban szenvednek.

A mai kor embere sokat ül, azt is zárt, elhasznált levegőjű szobákban teszi. Pang a vérkeringésünk, mivel nem mozgunk. Miközben nem mozgunk, stresszesek vagyunk, ami feszült izomzatot eredményez, ami még jobban csökkenti a vérkeringésünket.

Nem éhezünk, ha mégis napközben éhesek vagyunk, akkor nagy ételadaggal pótoljuk a kiesett napi adagot.

Nagy energiájú ételeket eszünk. Sok a gyorsan felszívódó szénhidrát, a keményítő az ételeinkben. (Tészta, kenyér, krumpli, rizs, édességek.) Emellett kevés a rost, így az a gyorsan felszívódó szénhidrát még gyorsabban jut a vérünkbe. Ugyanis a rost lassítja a cukrok felszívódását. (Rost van a főzelékekben, zöldségekben, gyümölcsökben, salátákban.)

A magas keményítő és cukor tartalmú étkezéseknek van még egy nagy hátránya, gyorsan felszívódik, és ezért hamar éhesek leszünk, így megint eszünk. A magas keményítő és cukor következménye a magas vércukor szint. Ettől kellene megvédeni magunkat, hogy ne legyen elhízás, infarktus és rák. A magas keményítő és cukor tartalmú étkezés helyett javasoltam a ketogén diétát sok rostos zöldséggel kiegészítve. De ez az ajánlat kivitelezhetetlennek látszik a mai szemlélettel szemben. Legtöbb dietetikus tiltja a zsír, különösen a telített szír fogyasztását, pedig a magas energiatartalmú zsírral jól kikerülhetnénk a nagy keményítő és cukorfogyasztást és annak káros következményeit. Ami igazán érdekes a ketogén diéta visszautasításában, hogy még egyetlen széleskörű vizsgálat sem vizsgálta a zsír fogyasztásának hátrányait. Amit eddig vizsgáltak, az mind magas szénhidráttartalmú ételek fogyasztása mellett történt. Az nem jó, ha növeljük a zsírbevitelt, miközben nem csökkentjük le a szénhidrát tartalmat.

Az őseink idején nálunk és a mai fejlődő világ országaiban, ahová még nem tört be a nyugati civilizáció ma, többen éheznek és több a sovány ember, nekik nem kell diétázniuk, de nálunk, az ülő foglalkozásúak és a sokat evők társadalmában sajnos nagyon oda kell figyelnünk, hogy mit és mennyit eszünk.

Saját kutatásaim során (http://drhummel.hu/2014/07/09/hogyan-alakulnak-ki-a-tartos-betegsegek/,http://drhummel.hu/2015/04/01/mi-a-betegsegmegelozesek-legbiztosabb-modja/,http://drhummel.hu/2015/05/05/miert-van-annyi-rak-es-elhizas/) arra jöttem rá, hogy sejtszinten (tehát nem az egész szervezet szintjén) a tartós betegségek (a diabétesz, az elhízás, a rák) kialakulásánál 3 feltétel teljesül.

  1. A magas vércukor szint (a sok keményítő és cukros ételek és italok miatt)
  2. Lecsökkent vér cirkuláció (sok ülés és kevés mozgás következményeként)
  3. Káros vírusok és gombák elszaporodása a pangó vérben.

A magas vércukor szint megakadályozása lehetséges a ketogén diétával és a sok rosttal. Ezért ajánlom ezerrel, éjjel-nappal.

A másik két feltétel pedig az ülő foglalkozásúakat különösen sújtja. Ezért ajánlom a rövid, de hatékony testmozgást a szabadban. Ennek számtalan helyes megoldása létezik, de a lényeg a vérkeringés állandó fenntartása!

Figyeljünk a vércukor szint alacsonyan tartására diétával és a vérkeringés fokozására aktív testmozgással!

A közeljövőben még foglalkozni fogok a mikroelemekkel, és azok helyes pótlásával, ami még szintén nagyon fontos. (Ez lesz a címben szereplő +1)