2016

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

Remélem egyre több írással fogunk találkozni a közeljövőben arról, hogy milyen egészséges az ún. ketogén diéta.

Azt már régóta ismeri az élettudomány, hogy a többször éhező állatok sokkal tovább élnek és egészségesebbek, mint az állandóan tápláltak, sőt, a túltápláltak.

 

Dr Hummel ZoltánA legújabb kutatások kiderítették, hogy a ketogén diétát követőkben ugyanolyan biokémiai állapotok uralkodnak, mint az éhezőkében, vagyis ketózis lép fel. Ezt a helyzetet a szervezetben számos kutatóintézetben vizsgálták a világon. Azt találták, hogy a ketogén diéta elősegíti a fogyást és a rák megelőzését. 

Sok zsír + mérsékelt fehérje + minimális szénhidrát az étkezésekben = ketózis.

Éhezés (koplalás) = ketózis.

A ketózis állapotban az energiaforrás a ketontest.

Szénhidrátban gazdag táplálkozásnál az energiaforrás a cukor. 

De nézzük meg, mi is az a ketogén diéta?

A ketogén diétát nevezik még alacsony szénhidrátú étrendnek is. A lényege ennek a diétának az, hogy minimális a bevitt szénhidrát, maximálisan 5% a teljes étrendben.  Fehérjét is nagyon korlátozott mennyiségben ajánlanak ebben a diétában, maximálisan 20%. A szénhidrátokat ellenben a zsírok bevitelével helyettesítik. Vagyis a ketogén diétában 75% zsírt javasolnak elfogyasztani a teljes ételben.

Ezt a nagyon kemény ajánlást a rákosoknak és a fogyni vágyóknak szánják.

Az általam helyesnek tartott diéta is ketogén diétának számított, de jóval lájtosabb módon. Próbáltam már több írásomban erőltetni azt, hogy iktassuk ki a szénhidrátokat a lehetőség szerint az étrendünkből, de ilyen bátor azért nem voltam a tanácsaimban, hogy 75% zsírt ajánljak.

 

Mi a baj a szénhidrátokkal? A vérben lévő magas cukor nagyon vonzza a gombákat , amelyek cukorral élnek. Gombás gócok alakulnak ki az érben. A gombás gócokra gyulladással reagál az immunrendszerünk. Az érfalban kialakuló gyulladásokra koleszterin lerakódások jönnek. A koleszterin plakkok tovább gátolják a vérkeringést, így csökken az oxigénellátás az adott területen. A gombák megeszik a cukrot a sejtek elől, így hiába magas a vércukor-szint cukor mégsem jut a sejtekbe. Ez már az inzulinrezisztencia. Nemcsak cukor, de a fontos ásványi anyagok, mint például a magnézium, sem jut be a sejtekbe. Magnézium nélkül nem tudnak működni a mitokondriumok a sejtek energiaközpontjai. Megszűnik az ATP folyamatos előállítása. Na, ez az a pillanat, ami kedvez a rákos sejtek kialakulásának. Beindul a fermentációval történő energiatermelés és tömegével foglalják el a rákos sejtek az oxigéntől elzárt területen a normál sejtek helyét.

A bennünk már kialakult rákos sejtek csak cukorral táplálkoznak, a bennünk található élősködő gombák is cukorfalók. A szénhidrátokkal tehát tápláljuk őket. Viszont az elhízott embereknél a koleszterin lerakódások sokkal általánosabbak, náluk sokkal nagyobb valószínűséggel alakulnak ki oxigéntől elzárt területek, ahelyett, hogy a sejtekbe menne a vérből a cukor, a májban zsírrá alakul. A zsírraktárakból csak akkor kerül lebontásra a zsír, ha éhezünk, de ez az állapot a sok szénhidrátot fogyasztóknál nem lép fel, mert a magas szénhidrát tartalmú étrend meg állandóan éhségérzetet generál. Így aztán igazi éhezés sosem lesz a sok szénhidrátot fogyasztókban.

Az elhízott embereknél magasabb a rák kialakulásának kockázata!

 

Mi az előnyös viszont a ketogén diéta esetén?

Ebben az esetben a zsír fogja szolgáltatni elsődlegesen az energiát. A zsírok zsírsavakból állnak, ezek a májban lebomlanak ketontestekké. Háromféle ketontest van, ezek mindhárman kiváló energiaforrások a sejtjeinknek. Még az agy- és az izomsejteknek is! E ketonok viszont nem szolgálhatnak energiaforrásként a rákos sejtekben. A rákos sejtek gyűlölik a ketontesteket. Ha nem találnak a vérben cukrot, akkor éheznek és előbb utóbb elgyengülnek.

 

A ketontesteknek van még egy előnyük a vércukorral szemben. Nem „mozdulnak rá” a gombák és egyéb élősködők, így nem lesz elzárva a vérkeringés útja. Nem alakulnak ki gyulladások az érfalakban, így koleszterin plakkok sem fejlődnek ki. Emlékszünk rá? Éppen azért óvtak bennünket a zsírtól a koleszterin hívők, mert érelmeszesedést okoz ez a típusú táplálék.. Ellenkezőleg, a zsír nem okoz plakkokat, így nem alakul ki az érelmeszesedés! Hűha, kezd kibontakozni egy összeesküvés-elmélet? Nem arra gondolni sem akarok, hogy Valakik direkt a vesztünket akarnák, és azt pénzelik, ami nekünk rossz?

 

Mi a helyzet az étrendünkben lévő fehérjékkel?

A fehérjéből egy bonyolultabb körfolyamatban szintén cukor lesz, tehát azért is kell korlátozottabban fogyasztani a fehérjéket a fogyókúrásoknak és a rákosoknak. A rákos szövet elburjánzása esetén a rákos szövetek is eljutnak a gazda  szervezet fehérjéihez. A rákos betegek izomszövetet veszítenek, fogynak ekkor. Tehát a rákos szövetek kialakulásánál nagyon lényeges, hogy a szervezetet ketózisban tartsuk. Kevés szénhidrát (5%), korlátozott fehérje (20%) és sok egészséges zsír (75%).

 

A ketogén diéta elkezdését legjobb ha háromnapos böjt előzi meg. Sok sok vizet igyunk! Több liter csapvizet naponta. Nem tévedés, hogy csapvizet írtam: a szűrőbetéttel megszűrt csapvizet ajánlom,  de a sima csapvíz is jobb, mint a tömeggyártásból eredő palackos vizek, ásványvizek. A csapvízben lévő klór kevésbé veszélyes mint a palackos vizekben lévő oldószer-maradványok.

A ketogén diéta a legjobb fogyókúra és a legjobb rákmegelőző diéta!

Ha a rákosok a ketogén diétát választják a terápiában, ezt feltétlenül közöljék a kezelőorvosukkal!

Fogyókúrásoknak azért a legjobb a ketogén diéta, mert a saját zsírszövetet egészséges módon csak ilyen módszerrel lehet lebontani, miközben azért nem éhezünk, mert a zsíros táplálék sokáig a jóllakottság érzését tartja fenn.

A ketogén diétában nagyon fontos, hogy a szénhidrát bevitel ilyen drasztikus lecsökkentésénél, a kevés szénhidrát legalább nyers zöldségek és gyümölcsök formájában történjen.

Tudjuk, hogy a gyümölcsökben sok a cukor, de ez a fajta cukor beépült szerkezetileg a gyümölcs többi összetevője közé szervesen és arányosan. Az ily módon beépült szénhidrátoknak nagyon fontos szerepe van a sejtek külső rétegének bevonásában, vagyis sejtek védekezőképességében.

A rákosoknak és a fogyókúrásoknak igazán a nagyüzemileg előállított, finomított szénhidrátokra kell vigyázni. Liszt, cukor, hántolt rizs, tartósított ételek és italok, stb.