2016

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

Legutoljára a leptin nevű hormonnak foglalkoztam, ami az éhségérzetet szabályozza.

Az éhségérzet nagyon fontos az elhízás szempontjából.

Van még egy tényező, ami befolyásolja az éhségérzetet. Ez a gyomor telítettsége. Amíg telítve van a gyomrunk, addig nem érzünk éhséget.

Ha a gyomor telítettségéről beszélünk, akkor a fehérje emésztéséről feltétlen kell szólnunk. A gyomornak ugyanis kikerülhetetlen a szerepe van a fehérje emésztésében.

Dr HummelHús, tojás, tej, tejtermékek a legfőbb fehérjeforrásaink. A táplálékainkban lévő fehérjék nem szívódnak fel, ezeket előbb denaturálni kell, majd apróbb darabokra, polipeptidekre kell bontani, majd ezt is tovább kell bontani aminosavakra és csak az aminosavak szívódnak fel bennünk.

Két fontos szereplője van a gyomorban a fehérje emésztésének:
Az egyik a gyomorsav, a másik a pepszin nevű enzim. A pepszin csak nagyon erős (pH2) savas környezetben tudja végezni a fehérjék denaturálását és polipeptidekre való felszabdalását.

Arról már beszéltünk számtalanszor, hogy a gyomortartalom csak akkor hagyja el a gyomrot, ha a tartalom elér egy savassági szintet.

Tehát két szempontból is fontos, hogy a gyomortartalom elég savas legyen, az egyik szempont a fehérje-emésztés, a másik szempont pedig a gyomorból való továbbhaladás.

Ahhoz, hogy kellő mennyiségű gyomorsavunk legyen a fehérje emésztéséhez sóznunk kell a fehérje tartalmú ételeinket. A konyhasóból és a vérünkben lévő oldott széndioxidból, szénsavból sósav és szódabikarbóna (NaHCO3) keletkezik, a Na és a bikarbonát a vérünk legfontosabb ionjaihoz tartoznak. A bikarbonát a legfőbb lúgosítónk, nem kell lúgos folyadékot fogyasztanunk ahhoz, hogy rendben legyen a vérünk sav-bázis egyensúlya! A bikarbonát elvégzi ezt a feladatot! Jegyezzük meg: semmi köze a só fogyasztásának a magas vérnyomáshoz! A magas vérnyomás a szénhidrát fogyasztással függ össze!

 

Van még egy szempont, hogy az általunk elfogyasztott fehérjéket tökéletesen lebontsuk aminosavakra. Ez a szempont az allergia!

Dr HummelMinden allergiás reakciót valamilyen részlegesen megemésztett fehérje indít el bennünk. Az aminosav soha sem okoz allergiát. Az immunrendszerünk idegennek érzékelt fehérjére indul be. (Ezért is lehet veszélyes a GMO, a laboratóriumi génmanipulálás, mert olyan fehérjéket tartalmazhatnak a GMO termények, amelyeket nem tudunk tökéletesen aminosavakra bontani, mivel az emberi szervezet még eddig nem találkozott velük, és nincs meg a megfelelő enzimje a lebontáshoz.)

A rossz fehérjeemésztés „eredménye” igazán a vastagbélben jelentkezik. Az emésztetlen fehérje részek itt rothadásnak indulhatnak, mivel egyéni életünk folyamán kifejlődött a vastagbél leszálló ágában egy túlélő rothasztó mikroba közösség. E mikrobák elkezdik rothasztani a visszamaradt fehérjéket. A rothasztó baktériumok rothasztással degradálnak, e folyamat közben rengeteg olyan fehérjetermék keletkezik, amelyre az immunrendszerünknek válaszolni kell, mert számunkra szervezet-idegen. Ekkor a vastagbélben számos gyulladás indulhat be, mert a sok ellenséges terméket nem lehet könnyen eltávolítani. Gócok alakulnak ki a vastagbél falában. Erről a helyzetről már írtunk, tudjuk, hogy e gócok kiindulási alapjai lehetnek a rákos sejtek elburjánzásának.

Hogyan előzhetjük meg a rossz fehérje-emésztést? 

  1. Dr HummelNe együnk túl sok fehérje tartalmú ételt egy nagy adagban!
  2. Tartsuk fenn a gyomrunk savasságát, ha fehérje tartalmú ételeket eszünk. Például a húsételekhez, savanyúságot vagy ecetes salátákat fogyasszunk! Ne lúgosítsunk! Ártalmas, ha lúgos (magas pH-jú) vizet iszunk. Erről jut eszembe: láttam oxigénnel dúsított sport italokat is. Ezzel azt sugallva, hogy több oxigénhez jut a sportoló izomzata. Ellenkező hatást érnek el, mert az oxigénnel dúsított víz szerkezete olyan irányban változik, ami rossz a sejtjeinknek. Furcsa, hogy az oxigénnel való ellátottságot jobban befolyásolja a vér széndioxid tartalma, mint az oxigénnel való telitettsége. Széndioxiddal telített vizet, magyarul szódát, nyugodtan ihatunk, az kissé savas és tágítja az ereket, így javítva a vérkeringést. A szóda nem akadályozza a fehérje-emésztést!
  3. Ha fehérje tartalmú ételeket eszünk, használjunk kellő mennyiségű sót (NaCl), mert só nélkül nem keletkezik elég sósav (HCl) a gyomrunkban.
  4. Ne együnk GMO terményt tartalmazó ételt!
  5. Végezzünk rendszeres testmozgást, hogy több fehérje épüljön be az izomzatunkba. Ez nem jelenti azt, hogy izomtömeget növeljünk, hanem csak azt, hogy az izomzatunkban megbúvó zsírszövetet cseréljük le izomra, vagyis fehérjére.
  6. Az izomzatunkba beépült izomfehérje minden grammja, minden pillanatban, csak azért, hogy fennmaradjon, kalóriák sokaságát égeti el. A világ legjobb kalóriaégetője az izomzatunkba beépült izomfehérje. Az izomzatunk fenntartásához nem szükséges állandó, kínzó edzéseket tartani, elég ha csak nyújtjuk az izomzatunkat, már azzal is éget! Elég a statikus, állandó terhelés is. Például behajlított térddel állunk a klaviatúra mellett. Ez jó a lábizmoknak! Ha kézzel nyomjuk az asztalt vagy a mellettünk lévő falat, az a kéz izomzatának a fenntartásához elegendő! A testünk többi izomzatára is kitalálhatunk terhelési módozatokat. Idős embereknek a napi rendszeres séta a legmegfelelőbb terhelés. Ezekről majd máskor, máshol fogok írni.