2016

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

Mióta tudomásomra jutott a Nobel díjas Alexis Carrel francia kutató kísérlete, amelyben több mint 30 évig tartotta életben a dobogó csirkeszívet. Azóta nekem ez a kísérlet a kiindulási pont, ha a hosszú élet titkáról kell értekeznem.

A kísérlet lényege az, hogy a csirkeszív minden izomsejtje részesüljön az állandó tápanyag- és oxigénellátásban és a jó áramoltatás eredményképpen az anyagcseretermékek jó elvezetésében. Ez az eredmény azt sugallja, hogy a sejtek örök életűek lehetnek, ha biztosítva van számukra a tökéletes áramlás. A sejtek nem genetikailag vannak kódolva az öregedésre, hanem a körülöttük lévő áramlás elromlásával kényszerülnek az öregedésre.

Dr Hummel ZoltánErről a kiindulópontról indulva kidolgoztam egy elméletet az öregedés lassítására és a betegségmentes élet elérésére.

Van még egy kiindulópont, amit tényként kezelek. Ez pedig a sejtek anyagcseréjének megváltozása oxigénhiányos állapotban. Az izomsejtek esetében mindenki ismeri azt, hogy tejsav termelődik az izomsejtekben, ha a vérellátás már nem tud elég oxigént odaszállítani az izom sejtjeihez. Ekkor a cukor nem széndioxiddá és vízzé ég el, hanem a sejtek elkezdik fermentálni a cukrot, savakat termelnek, ilyen például a tejsav is. Sok olyan egysejtű is él bennünk, például a gombák, amelyek szintén fermentációval képesek energiához jutni. Ezek is termelnek savakat. Savasítanak! A savasodás elsődleges oka tehát az oxigénhiány.

De miért rossz a savasodás például az izomsejteknek. Mert merevebbé válnak, könnyebben szakadnak, kevesebb munkára képesek! Az érfalakat is izomsejtek hálózzák be. Ha merevednek az érfalak, kevesebb vért tudnak szállítani és ez tovább erősíti az oxigénhiányos állapotot a sejteknél. További fermentáció, további elakadás a vér szabad áramlásában! Ezeken a pangó helyeken a fermentáló élősködő gombák kiváló élőhelyet találnak, szaporodnak, micellafonalakat növesztenek, az áramlást tovább akadályozva. Az ilyen gócok alkotják szerintem a betegségek kiinduló pontjait.

Van még egy tényként kezelt változás az oxigénhiányos állapotban. A sejtek mitokondriumai csökkennek és legyengülnek. Ekkor lehet mondani, hogy az épp sejtek betegek lesznek. A szó szoros értelmében legyengülnek, mert kevesebb energiát képesek termelni maguknak. A rossz hír, hogy ez az állapot igen kedvez a rákos burjánzás kialakulásának. A rákos sejtek is fermentálnak és savasítják a környezetüket ezerrel.

A feladat egyszerűnek látszik, a sejtek környékén meg kell akadályozni, hogy ilyen vagy hasonló állapot kialakuljon.

Hogyan akadályozzuk meg, hogy intenzív izommunka esetén savasodás lépjen fel?

Csak addig fokozzuk az izomterhelést, míg légszomj nem alakul ki. Ha úgy érezzük, hogy elfogyott a levegő, már a szájunkon át is kell kapkodnunk utána, akkor álljunk le. Pihenjünk addig, míg meg nem nyugszik a zihálásunk. Majd folytathatjuk a testünk edzését. Ha legalább napi negyed órát próbálkozunk hasonló erőkifejtésre késztetni a testünket, már sokkal jobban fogjuk érezni magunkat.

Szerencsére, úgy látom, hogy több élsportolónk is áttért az intenzív, dinamikus edzésmódszerre. A lényege az, hogy vannak különféle izomfejlesztő eszközök, ezeken az edzésszintjüknek megfelelő ideig tartózkodhatnak, és szüneteket tartva erősítik az izomzatukat. A cél az, hogy olyan edzettséget érjenek el, hogy a versenyidőt savasodás nélkül kibírják. Régebben a focisták is az úszok is órákat futottak, úsztak monotonul, a cél az volt, hogy jól elfáradjanak. A savasodásukkal nem törődtek, csak bíztatták őket még több kilométer megtételére, ez volt az „alapozás”.

Dr Hummel ZoltánA sportolóknál egyes edzők már rájöttek a savasodás kontrollálására, de mi legyen velünk, hétköznapi emberekkel?

Az intenzív mozgások beiktatására azért van szükség, hogy a vérkeringésünket felturbósítsuk. A véráramlás fokozása így érhető el. Így nem adunk esélyt a véráram elakadásának, mert az intenzív mozgással „átmossuk” a legszűkebb vérereket is.

El kell érnünk valahol valamikor, hogy intenzíven szedjük a levegőt. Bármilyen mozgást végzünk, ha úgy érezzük, fogytán a levegőnk, álljunk meg! Nyugodjunk meg, majd csak ezután folytassuk a mozgást.

Egy ideje magasabban fekvő helyen lakom. Ha el kell mennem valamit venni a boltba akár biciklivel, akár gyalog, észreveszem, hogy edzés nélkül is előáll az az eset, hogy szaporábban kell vennem a levegőt. Kitaláltam, hogy direkt fokozom a lépteimet, vannak olyan kaptatók az utamon, amelyek komolyabb kihívást jelentenek a légző rendszeremnek. Ha biciklivel megyek ezen az útvonalon, az nagyobb kihívást jelent. De szerencsémre a kaptatók hossza nem túl hosszú, így a megerőltető szakasz után jön egy pihentetőbb, amikor normalizálódik a levegővételem.

Ezeken a hegyi úti „edzéseimen” jöttem rá, hogy miért élnek tovább a hegyi emberek. Azok, akik a matuzsálemi kort megért emberek titkait kutatták, többször kerültek a hegyek között élő emberek közé. Arra gondoltak, hogy azért élnek itt a hegyekben tovább ezek az emberek, mert itt nyugalmas, stressz mentes az élet, oxigénben gazdag a levegő, csak természetes eredetű táplálékokat fogyasztanak. Ez mind igaz lehet! De rájöttem arra, hogy az észrevétlen napi intenzív, dinamikus „edzések”, amelyeket a kaptatók hívnak elő, fontos szerepet játszhatnak a betegségmentes életben és az öregedés lassításában.