2016

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

A betegségek megelőzésében egyik legfontosabb lépés a savasodás megakadályozása.

Hogyan lehet megakadályozni a savasodást?

A jó vérkeringés fenntartásával a hajszálerekben is!
A savasodást a sejtek fermentációja okozza. Akkor lép fel a fermentáció, mikor nem jutnak elég oxigénhez a sejtek, ezt pedig a véráramlás elakadása idézi elő.
Megfogalmazhatjuk úgy is a tennivalót a betegség megelőzésében, hogy akadályozzuk meg a sejtek fermentációra való kényszerítését.

Mi a teendőnk ennek a célnak az érdekében?

Ne együnk cukros és keményítőt tartalmazó ételeket, mert ez fermentálódik!

A cukrok és a keményítő (kenyér, tészta, krumpli, gabona liszt) helyett tegyünk az étrendünkbe zsírokat és olajokat!

Ha nem tudunk lemondani a cukrokat (például a gyümölcsök is ide tartoznak) és keményítőt tartalmazó ételekről, akkor legalább kellő oxigénnel kell ellátni a sejtjeinket. Írásaimban foglalkozom a dinamikus, intenzív edzésekkel vagy lépcsőzésekkel. A cél itt az, hogy az izmainkat csak addig terheljük, míg nem savasodnak. Csak addig terheljük magunkat, míg az orrunkon át tudjuk venni a levegőt, ha arra kényszerülünk, hogy a szájunkon át is lélegezzünk, hagyjuk abba, míg a zihálásunk meg nem nyugszik, ekkor újra kezdhetjük, és ezt kétszer-háromszor megismételhetjük a zihálásig fokozva a terhelést.

A savasodás megállítása táplálkozással:

Fokozatok:

  1. Alacsony szénhidrát tartalmú étkezés (például: Paleo)
  2. Ketogén étrend (a cukor és keményítő, mint energiaforrás teljes kiiktatása, helyette egészséges zsírok és olajok alkalmazása)
  3. Részleges böjt (csak víz 12 – 18 órán keresztül, vagy hetente egy 24-órás böjt, vagy havonta egy 24-órás csak vizes böjt.
  4. Teljes böjt több mint 3 napon keresztül (csak víz fogyasztása)

A böjt a legmegbízhatóbb módja annak, hogy az egyoldalúan elcsúszott anyagcserénket visszaállítsuk a normális mederbe.

Miért nem elég éhezni, ahhoz hogy zsírt égessünk?

Ha elkezdünk éhezni, úgy hogy levisszük 1000 kalóriára a napi energia bevitelt, akkor a szervezetünk ehhez alkalmazkodik, leviszi a napi igényét 1000 kalóriára, miközben erősen éhezünk. Ha fáj nekünk az éhezés és megemeljük 500 kalóriával a napi bevitelt, akkor már az 500 kalóriát fölöslegnek veszi a szervezetünk és elküldi a fölösleget a zsírraktárakba. Vagyis éhezünk, és mégsem fogyunk!

A szervezetünk csak akkor fog átváltani zsírégető funkcióba, ha kiürülnek a glikogén raktárai és megszűnik a cukor és keményítő utánpótlás.

Ha 3 napig nem eszünk csak vizet iszunk, akkor legtöbbünknél váltás történik az anyagcserében. De figyelem: ezt a 3 napot, különösen a harmadikat, mikor átáll az anyagcsere, otthon töltsük, nyugalomban. Vegyünk ki erre a 3 napra szabadságot, mert nem lesz elég erőnk a munkára

Miért nem ártalmas a teljes böjt?

A szervezetünk úgy van „programozva” több százezer éve, hogy néha akár hetekig is böjtölnie kellett. A bennünk kialakuló zsírraktárak pedig a túlélést szolgálták őseinknél. Ezért is tudott fennmaradni az ember a sok viszontagság ellenére. A „böjt programja” tehát bennünk van! Mikor őseink elejtettek egy mamutot, akkor bőség volt egy ideig, ebben a bőségben feltöltődtek a zsírraktárak, segítségükkel kivárhatták a következő mamutot, vagy egy gyümölcs érési idejét. Ekkor újra tölthették a zsírraktárakat. Abban az időben nem volt mindig ennivaló, az ehhez való alkalmazkodást mi is örököltük, így bennünk is megvan a bőségben történő zsírraktározás.

Szervezetünkben van egy hormon, az inzulin. Ha a vérünkben magas az inzulinszint, akkor ez egy jel az anyagcserénknek. Ez a jel azt mondja, hogy „töltsd fel a zsírraktárakat” azzal az energiamennyiséggel, amit nem használtál fel! Idáig ez egy normális történés bennünk.

Akkor csúszik át az anyagcserénk ártalmas formába, mikor tartósan magas az inzulinszint a vérünkben. Ezt hívják inzulinrezisztenciának. Ez úgy alakul ki, hogy sokat eszünk sokszor éveken keresztül. (Egyik fő ludas ebben a sok édesség és rágcsálni való.) Ekkor az inzulinszint állandóan magas, így beszorulunk a zsírraktárak feltöltési programjába. Ebben az állapotban sok gyulladás is kialakul bennünk, a lassuló nyirok és vér-keringés miatt. A gyulladás krónikussá válása pedig egyenesen vezet a krónikus betegségekhez.  A mai kor legtöbb betegsége ilyen anyagcsere eredetű.

Az elmúlt egy-két században a fertőző betegségek okozták a fő megoldandó problémát az orvosoknak. Sikerrel vették ezt, mert felfedezték az antibiotikumokat, és feltaláltak néhány gyógyszert, amivel sikerült a nagy járványokat és fertőző betegségeket kordában tartani. Ezeknél az újabb típusú, anyagcsere eredetű betegségeknél viszont nem használhatóak az eddig bevált gyógyszerek.  A böjt bevezetésével már sok külföldi klinikákon sikereket érnek el a legsúlyosabb betegségeknél is.

Ha sikerül a böjttel elérni azt az állapotot, hogy az inzulinszint tartósan alacsony maradjon, akkor átvált az anyagcserénk a „zsírégető programra”. Ekkor fogynak a zsírraktáraink és egyre nagyobb esélyünk lesz arra, hogy a normál anyagcsere állapotba kerüljünk, vagyis akár egy napon belül is képesek legyünk feltölteni majd égetni is a zsírt. Ha ezt az állapotot elérjük, akkor használhatjuk a napi részleges böjt programot is. Ekkor azt kell elérni, hogy egy szűk időintervallumban együnk, azon kívül csak igyunk. Például reggel 8 és délután 2 között eszünk, utána másnap reggel nyolcig csak vizet iszunk. Ha néha bevezetjük a több napos böjtöt és a napi részleges böjtöt, akkor a szervezetünket rátanítjuk az anyagcsere programok váltásához, és ami nem utolsó szempont, soha sem leszünk elhízottak.

Megjegyzendő: az elhízás valamennyi mai betegségünknél rizikó faktor! Az elhízott embernek nem olyan jó a nyirok- és vérkeringése ezért sok sejtje savat fermentál, vagyis savasodik. Ezt nem lúgosítással lehet helyreállítani, hanem a táplálkozásban a cukrokat és a keményítőt egészséges zsírokra és olajokra kell cserélni. Ha az sem elég, böjtölni kell. Emellett a rendszeres levegőhiányt okozó testmozgás is kell, orron át vett levegővel, ha ezt nem bírjuk, abbahagyjuk! Ezekkel a trükkökkel visszaállítható mind az elhízás, mind a savasodás, mind a betegségek kialakulása. Ez lehet az alapja a hosszú egészséges életnek!

Miben segíthetem a böjtölőket?

Mikor a Mikrorostos gélemet elkezdtem gyártani, böjt táborokba szállítottam azt, mert a böjt mindig béltisztítással kezdődött. A géllel az első napok nagy éhségérzete is csökkenthető. A gél csak vizet és jótékony rostokat tartalmaz, kalória tartalma egy kanál gélnek fél kalória, csaknem nulla. Van egy másik termékem is, amit használhatnak a böjtölők.

Ez a primPROTEIN. Ez akkor jó, mikor a böjt alatt sok zsírt veszítünk, például megszűnik a tokánk, akkor petyhüdt, ráncos, bőr marad a zsírpárnák helyett. A bőr alatti izom regenerálásában segít a primPROTEIN. A regeneráció következtében több vizet köt meg a hámréteg alatti izom, így a petyhüdtség megszűnik.