2016

Dr Hummel Zoltán

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Dr Hummel Zoltán a Mikrorostos gél feltalálója, a béltiszttás, méregtelenítés, bélflóra helyreállítás és székletszaályozás szakértője.

Egészség, blog, mikrorostos, immunrendszer, bélflóra helyre állíáts, méregtelenítés, mikrorostos gél, prim protein, béltisztítás

Energiát három féle forrásból nyerhetünk: szénhidrátokból, zsír- és olajokból valamint fehérjékből.

Ha megesszük őket, akkor a szervezetünk anyagcserével energiává alakítja.

Ha mindhárom fajta energiaforrást ettünk, akkor először a szénhidrátokat alakítjuk át, ha az nincs már bennünk, akkor a zsírokat, olajokat, ha az sincs, akkor a fehérjéket kezdi el elégetni a szervezetünk, hogy energiához jusson.

Két fő energiaforrásként szolgáló szénhidrátunk:

drhummelA cukor és a keményítő. A keményítőből gyorsan cukor lesz bennünk. Azt már többször említettük, hogy a cukor és a keményítő tartalmú ételek (tészta, krumpli, rizs, kenyér, sütemények) nagyon kedveznek az elhízásnak és a később kialakuló cukorbetegségnek. A szervezet ebben az állapotban hajlamosabb a betegségekre. Különösen veszélyes ez a tendencia a középkorúak és afelettik esetében, mert ekkor kevesebbet mozgunk.

Tegyük fel, hogy sikerül valakit meggyőzni arról, hogy kevesebb szénhidrátot egyen, sőt, abszolút hagyja el, és helyette több zsírt és olajt alkalmazzon az étrendjében, vagyis vegye fel a ketogén étrendet. Ekkor az történik, hogy energiaként a szervezetünk zsírokat és olajokat éget el, hogy energiához jusson. Ekkor „nyúl hozzá” a saját zsír raktárainkhoz is. A túlsúlyosoknak ez az álma: a zsírégetés. A zsírégetés böjtöléssel és részleges böjtöléssel is elérhető, de ez nem divatos, mert bizonyos mennyiségű éhezéssel is jár, az éhezés pedig manapság, mikor bővében vagyunk ennivalónak, nehezen vállalható.

drhummelA szép, vékony alak elérhető tehát manapság a szénhidrátok visszaszorításával, helyettük zsírok és olajok bevetésével, valamint böjtöléssel. De a biztos eredmény érdekében mindenképpen ajánlatos a rendszeres intenzív testmozgás. Fiatalok esetében ez a konditermekben való edzést jelenti.

Szűkebb, tágabb környezetünkben biztosan van egy fiatalember, aki mesél a konditermes élményeiről, ezért sokunknak nem meglepő, ha a fehérjék fogyasztásáról is hallunk. Majdnem minden fiatalt rábeszélnek arra, hogy fogyasszon több fehérjét, a legújabb tudományos kutatások eredményeit, mert ez a tuti. Ettől aztán gyönyörű szép izomzatod lesz! Az ifjú legények meg is fogadják a jó tanácsokat, és fogyasztják a tudományosan kikísérletezett izomerősítő fehérjeporokat.

Több problémát látok ezekben a fehérjefogyasztási szokásokban. (Lehet, hogy nincs igazam, de el kell mondanom a személyes véleményemet, mert különben nem lennék hiteles!)

Mostanában a tejsavóból kinyert fehérjék (whey protein) a divatos fehérjeporok. A tejsavó a tejnek az a része, amit már egyébként semmire nem használnának. Ha tejből kivették a tejszínt, a tejfölt, a sajtnak valót, akkor a maradék az a tejsavó. Vagyis egy sereg tejipari eljárás végterméke. Azt nem írom, hogy szemete, mert az nem lenne igaz, de nem az érintetlenségéről híres a tejsavó. Van még egy gond vele, ami miatt felkaptam a fejemet a tejsavó emberi használatával kapcsolatban. Az európai tehén tejének a tejsavójában található a BCM7 nevű lipoprotein.

Kimutatták róla, hogy a béltraktusban gyulladást okoz, melynek a végén a bélfal átjárhatóvá válik a kórokozók számára is, így további gyulladásokat okozhatnak. Nem tudom, hogy ilyen jellegű vizsgálatokat elvégeztek-e az illetékes hatóságok, de ezen túl is van problémám a túlzott fehérjebevitellel.

drhummelEnnek a problémámnak a megértéséhez foglalkozni kell kicsit a fehérje emésztésével.

Ha rossz a fehérje emésztésünk, vagy többet fogyasztunk belőle, akkor az a vastagbélben okoz gondot, nevezetesen a jó bélflóra visszaszorulását, így az immunrendszer hatásának csökkenését eredményezi.

A fehérje emésztésének első fázisa a gyomorban történik, ehhez kelő mennyiségű gyomornedv szükséges. Nem utolsó sorban sav is, a sav képződéséhez kell a só! Ha nem sózzuk be a fehérje tartalmú ételt, akkor savhiány léphet fel, csökkentve a fehérje emésztését. Ha a gyomorban minden jól működik, akkor a vékonybélhez érve a fehérjék aminosavakká bomlanak és ott felszívódnak. Ha nem tökéletes a fehérjék lebontása aminosavakká, és emésztetlen fehérjék jutnak a vastagbélbe, az károsan befolyásolja a vastagbélben székelő bélflórát.

A vastagbél leszálló ágában ekkor elszaporodnak a rothasztó baktériumok, mert ezeknek a fehérjék a táplálékuk. A rothasztó baktériumok térnyerése visszaszorítja a felszálló ágban székelő jó bélflórát, ami az immunrendszerünk első számú támogatója. A jó bélflóra mikrobái olyan anyagokat termelnek, amelyek számunkra és az immunrendszerünk számára különösen nélkülözhetetlenek. A rothasztó mikrobák viszont olyan anyagcsere termékeket bocsájtanak ki, amelyek gyengítik az immunrendszerünket, így a betegségek valószínűsége növekszik.

Dr HummelA tejsavóból készült fehérje szerintem a „koleszterin elmélet” hozadékaként jött be a divatba. A koleszterin elmélet hívői a zsírmentes táplálékra esküsznek, ami a tejsavóban nincs. Hurrá!

Van még egy probléma a finomított fehérjeporokkal. Egyoldalú. Hiányoznak belőlük egyes aminosavak, amelyek az izomfehérjék felépítéséhez szükségesek. Az izomfehérjék csak akkor épülnek fel, ha minden egyes aminosav a rendelkezésre áll! Tehát egy csomó szemét keletkezik bennünk, ezekkel meg majd a veséinknek is gondja lesz!

A rossz fehérje emésztésnek van egy másik forrása is. A napokban hallottam egy középkorú, hízékony hölgytől, hogy nagyon hullik a haja, nem tudja, mit csináljon? Beszélgetésünk során kiderült, hogy gyomor műtétje volt, gyomrának jelentős részét kiiktatták. Ezzel jelentős sérülést szenvedett a fehérje emésztése. Nagyon sok aminosav kell a haj fehérjéjének felépítéséhez, ha ezek nem állnak rendelkezésre, akkor nem növekedhetnek a hajszálak. Neki nem fehérjét, hanem a kreatin felépítéséhez szükséges aminosav-komplexeket kellene fogyasztania.

Van még egy probléma a túlzott fehérjebevitelnek. A rákos betegekben, a végső stádiumban, mikor már az elburjánzott rákos szöveteknek nem elég a rendelkezésre álló cukor, akkor fehérjével táplálkoznak, hozzányúlnak az izomszövet fehérjéihez, és ekkor vészjósló fogyásnak indul a rákos beteg. Jegyezzük meg, a rák első számú tápláléka a cukor, de a második számú a fehérje. Zsírok és olajok nem jöhetnek a rákos sejtek esetében szóba! Sem az összetett szénhidrátok: zöldségek, zöldséglevek, lisztmentes főzelékek, párolt zöldségek!