2017

Mikor növeli a só fogyasztás a magas vérnyomást?

Hosszú évekig sok vita folyt arról, hogy a só fogyasztást csökkentve csökken-e, vagy nem, a vérnyomás?

Egyre több kutatás azt igazolja, hogy a só fogyasztás mennyisége önmagában nem befolyásolja a magas vérnyomást és a szívbetegségek kockázatát. Van egy másik ásvány a kálium, amelynek a hiánya leginkább befolyásolja a kérdéses keringési betegségeket. Ezek a vizsgálati eredmények logikusnak tűnnek annak a fényében, hogy a mai, modern táplálkozásban az alapanyagok finomításával és a ételek kezelésével egyre kevesebb lesz a végtermék kálium tartalma.

Azon elmélet hatására, hogy a só növeli a magas vérnyomást, sok ételgyártó elkezdte a sót helyettesíteni egy adalékkal a nátrium glutamáttal, így az étel kevesebb sót tartalmazott, az íze mégis megfelelő volt. De ez az adalék számos betegséget okozott.

Dr Hummel Zoltán SófogyasztásA nátrium és a kálium egy párt alkotnak az élő sejtek szempontjából.

A nátrium a sejten kívül található, ha átjut a sejt membránján, akkor a sejt ingerületbe kerül. Az ingerelhető sejtek, mint az ideg- és izomsejtek a nátrium által ingerelhetőek. Míg a kálium az élő sejtek belsejének egyik fő szereplője. A sejtek belsejében negatív töltésű fehérjék alkotják, e negatív töltéseket a pozitív töltésű kálium semlegesíti legnagyobb részt. A sejt belsejének szerkezete szempontjából van egy harmadik összetevő: a víz. Mennyiségi szempontból a víz kb. 80%-ot tesz ki, a fehérje majdnem 20% és a kálium csak néhány ezreléket! De e néhány ezrelék szervezi egységbe a sejt belsejének különleges, egyedi struktúráját. A sejt belsejében lévő 80% víz nem rendezetlen, folyós állapotú, hanem rendezett, kocsonyás állapotú. (Ezt már több mint 30 éve igazolták a víz protonjának mag mágneses rezonancia vizsgálatai. Ezen alapszanak a beteg sejtek felkutatása az MR vizsgálatokkal. Ugyanis a beteg sejtekben kisebb a kocsonyás struktúra.)

Láthatjuk, hogy e kicsiny mennyiségű szervező erő nélkül nem állhatna össze az életnek nevezett képződmény. A kálium egy varázslatot végez a fehérje-víz struktúrával. Ez a varázslat az élet egyik csodálatos alapja!

Dr. Hummel Zoltán - vérnyomásMiért nem növeli a só (NaCl, nátrium klorid) önmagában a magas vérnyomást?

Az elmélet kidolgozói úgy gondolták, hogyha növelik a sejten kívüli nátrium koncentrációját, akkor az ozmózisos hatás miatt a nátrium sok vizet mintegy „kiszív” a sejtből, így megnő a vértérfogat, a sejtek rugalmassága csökken, amelyek növelik a vérnyomást.

A legújabb vizsgálatok nem igazolták az eredeti feltevést, hogy a nátrium só bevitele növelné a vérnyomást, ellenben azt találták, hogy a nátrium/kálium aránya nagyon fontos ebből a szempontból.

Ha van elég szervező kálium a sejtben, akkor a sejt rugalmas, ingerelhető, egészséges vízszerkezettel rendelkezik. Ha növeljük a külső nátrium mennyiségét, az nem képes elszívni az egységes szerkezetű vizet, a külső nátrium növelésével nem lesz átjárható a sejtmembrán sem. Ha a külső nátriumot viszont káliummal helyettesítenénk, az blokkolná a sejt ingerelhetőségét. Ilyen módon a szívizom ingerelhetőségét is megállíthatnánk, ha kb. 10 dg kálium kloridot feloldanánk vízben és azt megitatnánk valakivel, még szívmegállást is produkálhatnánk nála.

A fiatalító kálium nem mérgező, sőt hiányzik belőlünk, ha betegek vagy öregek vagyunk!

Ahhoz, hogy a kálium, mérgező legyen, nekünk szívmegállást okozva, ahhoz nagy mennyiséget kellene belénk pumpálni erőszakkal. Ezt a hétköznapi életben megtenni nagy mennyiségben lehetetlen. Erre csak azért térek ki, mert néhány évvel ezelőtt Magyarországon terjesztettek egy rémhírt, hogy mérgeznek bennünket, úgy hogy a sóba káliumot tesznek.

A helyzet viszont úgy néz ki, hogy az által „mérgeződünk”, hogy kevesebb káliumot fogyasztunk az adalékos és kezelt élelmiszereinkben.

Már többször leírtam, minél fiatalabbak vagyunk, annál több vizet tartalmaznak a sejtjeink. (Ez a mondat lassan már szállóigémmé válik.) A betegekben gyulladások vannak. A gyulladások az átjárható sejtek közelében keletkeznek, itt sok káliumot veszítünk. A betegség tehát káliumveszteséggel jár. Az idős emberben sok sérülés, defekt, keletkezik az évek során, ezeken keresztül az idő folyamán fogy a kálium. Kimondhatjuk tehát, hogy az idős és beteg emberek káliumhiányossá váltak. Hogyan csökkenthetjük a káliumhiányos állapotot?

Dr Hummel Zoltán - RegenerálódásHogyan regenerálódjunk leggyorsabban a betegségekből és hogyan lassítsuk az öregedésünket?

A hányás és a hasmenés az emésztőrendszerünk egy akut gyulladásának következménye. Ekkor rövid idő alatt nagy mennyiségű káliumot veszítünk és ezáltal legyengülünk.

A napokban akaratlanul alkalmam volt egy saját magamon elvégzett regeneráló eljárás kipróbálására.

Idegen forrásból ettem, valami okból rendkívüli módon meghajtott. Ritkán fordult elő velem ilyen, de ez nem volt semmi!

A következőket tettem.

• Teljes ágynyugalom! Minimálisra kell csökkenteni az ingerelhető sejtjeink (ideg- és izomsejtek) működését, mert az ingerület során káliumot veszítünk!
  • Sok teát ittam! A teában rengeteg kálium van.
  • Megettem két banánt! A banán magas káliumtartalmú, ezért használják a nagy terhelésben lévő élsportolók is, mert az izomterhelés alatt veszítenek belőle.
  • Ebédre és vacsorára húslevest ettem! A hús magas káliumtartalmú, a főzés alatta levesbe kerül a kálium. Betegek roborálására különösen ajánlott!
  • A szokásosnál több Mikrorostos Gélt fogyasztottam! A gél azon kívül, hogy sok káliumot tartalmaz, a szerkezete is hasonlóan kocsonyás, mint az egészséges sejtben lévő víz.

A káliumpótló kúra hatására már másnap visszanyertem az erőm kb. 75%-át.

A kálium pótlását nemcsak az akut betegségek esetében ajánlom, hanem a krónikus betegségekben szenvedőknek és az idős legyengült embereknek is.

Hosszú távon a nyers ételek fogyasztása azért is hasznos, mert ezekben minden kálium érintetlen! Ez az öregedésünk gátlásának egyik módja.