2017

(Ezekkel a lépésekkel legtöbb betegség kialakulása megelőzhető!)

Az alapfeltételezésem szerint a betegségmegelőzés és a hosszú egészséges élet legfőbb titka a jó vérkeringés. Jó keringés a kapillárisokban és a szintén kapilláris méretű nyirokerekben. Gyulladások, tartós gyulladások (betegségek) akkor lépnek fel bizonyos területeken, ha nem kielégítő a keringés.

Nagyon jó lehetőségem támadt az alaptételem igazolására az egyik elmúlt hétvégén.

Hűvös, nyirkos idő volt, maximum 12 fok. Az előző nap jobb idő volt, így könnyedebben vettük az időjárást. Egy egész napos sportrendezvényen vettem részt. Mint tudjuk az intenzív mozgás, a sporttevékenység javítja a vérkeringést, így nem érezzük úgy a hideget és könnyedebben öltözködünk. Néha pályára kellett lépni, ekkor jól kimelegedtem, különösebb gond nélkül leültem a hideg műanyag székre a rövid sportnadrágommal, amint várakoztam a következő „fellépésre”. A könnyelműségem következménye másnap jelentkezett.

Dr. Hummel Zoltán Aranyér

Több mint tíz évvel ezelőtt volt utoljára aranyerem, reggel ébredve újra felismertem a rég elfelejtett kórt.

Nagyon fájt, úgyhogy gyorsan el kellett döntenem, hogyan szabadulhatok meg tőle leggyorsabban. Az aranyér egy végbélben lévő érduzzanat. E duzzanat nyomja a közel lévő idegeket, innen a fájdalom.

Működik egy reflex az érrendszerben. A hidegben összehúzódnak az erek. Ez azért alakult így ki, hogy a szervezetünk kevesebb energiát, hőenergiát, veszítsen. Ha a vérerek összehúzódnak a bőr felszíne alatt, akkor kevesebb vér kevesebb hőt ad le, így lehűl a bőr és az alatta lévő terület, a maghőmérsékletünk viszont érintetlen marad, melegen tartva a létfontosságú szerveinket.

A feladat az, hogy az aranyérnél kialakult egy görcs, egy összehúzódás, amit fel kellene oldani, hogy a vérkeringésben és a nyirokrendszerben az áramlás újra beinduljon.

De hogyan állítsuk helyre a vérkeringést e területen?

Most lépett színre a gyakorlati tudományom.

Sorra vettem még az ágyban fekve, azokat az eszközöket, amelyek itthon, éppen vasárnapon, a rendelkezésemre állnak, amelyeket eddig felfedtem, mint vérkeringés fokozókat.

1. Az első feladat magától értetődött: nem szabad újabb hidegsokknak kitenni az aranyér területét. Vagyis nem ülök le hideg székre!

2. Olyan légzéstechnikát fogok alkalmazni, amelyik tágítja az ereket.

A jógik már több ezer éve alkalmazzák a levegő visszatartás módszerét. Én a jelen pillanatban Buteyko módszerét alkalmaztam a levegő visszatartás edzéséhez. Ennek a lényege, hogy először néhány mély légzést csinálunk, majd utána befogjuk az orrunkat, nehogy levegőt vegyünk rajta, és addig visszatartjuk a levegőt, míg bírjuk. Közben számolunk. Ezt legalább háromszor megismételjük.

A számolás azért kell, hogy érezzük a fejlődést a légzés visszatartás időtartamában. Vagyis a gyakorlat folyamán egyre tovább vagyunk képesek a levegővételt visszatartani. A módszer lényege, hogy szervezetünket hozzá szoktassuk, ahhoz, hogy nő a vérünkben a széndioxid szint. A vérerek összehúzódását illetve a tágulását a vérben oldott széndioxid szabályozza. Ha több széndioxid van a vérben, akkor kitágulnak az erek, így több vért enged át, vagyis javul a keringés!

3. A mozgás, az intenzív mozgás, javítja a keringést a kapillárisokban és a nyirokerekben is.

Nosza, a délelőtt folyamán felkaptatok a közelünkben lévő dombtetőre. Megtettem, háromszor meg kellett állnom, mert elfogyott a levegőm, de legyőztem a hegyet és forró testhőmérséklettel érkeztem haza. Ez volt a cél!

Mikrorostos gél

4. Van egy vitamin, a K1-vitamin, ami a véralvadást gátolja.

Ez a vitamin csökkenti a vér viszkozitását, így segíti az véráramlást. Sokan szednek véralvadásgátlót, akiknek nincs elég saját K1-vitaminjuk. Ez a vitamin, hasonlóan az U-vitaminhoz, a saját vastagbelünkben termelődik. A jótékony bélflóránk termeli. Akik nem ettek sok antibiotikumot, azoknak termelődik elég K1- vitamin, de akik több antibiotikum kúrán estek át, azoknak kell K1-vitamin vagy a véralvadásgátló gyógyszer!

De most honnan szerezzek K1-vitamint hirtelenjében?

Szerencsére volt kéznél Dr.Hummel Mikrorostos Gél, amelyben bőséggel van természetes K1-vitamin. Általában a fermentált termékek tartalmaznak K1-vitamint. Mivel tudtam annak idején, hogy a gélemnek is kell tartalmaznia K1-vitamint, mivel fermentálva van, ezért laboratóriumban megvizsgáltattam. Igazolódott, hogy tartalmaz bőséggel K1-vitamint.

Az első gyanú akkor merült fel bennem, mikor először fogyasztottam a gélt, és utána mindig melegebb volt a kezem, jobb volt benne a vérkeringés. Más módon is igazolást kaptam a K1-vitamin jótékony hatásáról. Mint említettem, a jó vérkeringés, nemcsak a betegség megelőzésében hasznos, de a legjobb fiatalító is.

A napokban is megbizonyosodtam e jótékony hatásáról. Egy boltban vásárolva az eladó hölgyek érdeklődni kezdtek a gélem felől. Azt mondták, hogy az keltette fel a kíváncsiságukat e termék iránt, hogy azt vették észre, hogy én mióta hozzájuk járok vásárolni, kb. tíz éve, nem látnak rajtam semmi öregedési jelet.

Ehhez hozzá kell tennem, hogy több mint tíz éve naponta egy evőkanál gélt fogyasztok! No, mindegy, azon az aranyeres reggelen eszembe jutott a gélem és a K1-vitamin jótékony hatása. Elhatároztam, hogy aznap megháromszorozom a gélem adagját, nemcsak reggeli előtt, de ebéd előtt, és vacsora előtt is veszek be egy-egy evőkanállal.

5. Ahol fájdalom van, ott gyulladás lépett fel.

A gyulladás, vagy fájdalom első jeleinél még csak az immunrendszer anyagai halmozódnak. Ez együtt jár a keringés csökkenésével is, ez egy kockázatos helyzet, mert tovább növekedhet az akadály az erekben és a sejt közötti járatokban, ha kórokozók szaporodnak el a leállt vérkeringés helyén. A kórokozók vagy élősködők elszaporodásának valószínűsége növekszik a vércukor-szint növekedésével.

Ha a vér inzulin-szintje állandóan magas, az a legbiztosabb módja annak, hogy a vércukor-szintünk is magas állandóan. Ez a helyzet segíti a tartós gyulladások kialakulását, vagyis a krónikus betegségeket. A magas vércukor-szint megakadályozásának legbiztosabb módja a ketogén diéta. Hagyjunk el minden gyorsan felszívódó, finomított szénhidrátot, kenyeret, tésztát, krumplit, rizst, az édességeket különösen, az étrendünkből.

(A lényege: az egyszerű szénhidrátok és a keményítő bevitelét lecsökkentjük, helyette zsírokat és olajokat alkalmazunk.) A ketogén diéta betartásával megelőzhetők a tartós gyulladások, illetve betegségek!Figyelem: aznap nem ettem semmiféle finomított szénhidrátot!

A kísérlet sikerrel járt. Másnap reggel felkelve, igaz, jót is aludtam, nem éreztem a fájdalmat a megfelelő helyen. Valamit éreztem, hogy van, de az nem fájdalom, a székelés is fájdalommentes volt. Azóta eltelt két hét fájdalommentesen!