Több mint 1100 kiállító jelent meg, sokan Európán kívülről is. Nagyon látványos volt a kínai és indiai kiállítók hatalmas száma. Egyre többen az EU-s előírásoknak, minősítéseknek is megfelelve forgalmaznak az európai piacra. Nyilvánvaló, hogy a verseny egyre élesebb, a kínálat egyre nagyobb.
Látva a gigantikus kiállítóteret és a rengeteg standot átfutott rajtam a gondolat, hogy magyar családi vállalkozásként milyen esélyünk lehet a hatalmas és tőkeerős, óriási marketingköltésű cégekkel szemben. Aztán ahogy megismertem a kiállítókat, többekkel beszélgettem a mi termékeinkről, megerősödtem abban a meggyőződésemben, hogy a géljeink valóban egyedülállóak. Ez az örömteli és izgalmas felismerés egyben egy feladatot és küldetést is jelent, nem másokkal kell foglalkozni, hanem képviselnünk kell azt az értéket, amit mi felismertünk.
Ez volt a legfőbb tanulsága számomra ennek az útnak, mindazonáltal további hasznos információkkal is gazdagodtam. A teljesség igénye nélkül megosztok itt néhányat, ami számomra érdekesnek, tanulságosnak tűnt. Eddig is gondoltam, hogy az USA a legnagyobb szereplő ezen a piacon, de az arányok megdöbbentettek: világszinten a táplálékkiegészítők piaca több, mint 180 milliárd dollárt jelent, és ez az összeg stabilan évről-évre növekszik (természetesen a COVID-19 járvány kezdete 2020-ban hatalmas kiugrást hozott). Jelenleg ennek a piacnak több, mint 1/3-a az USA-hoz tartozik (az Egyesült Államok a világ népességének kevesebb, mint 5%-át adja)! Sokkal, mintegy 20%-kal kisebb részesedéssel Kína áll a második helyen, Európa pedig a harmadikon.
Hosszú évek óta megfigyelhető, hogy általában az európai trendek néhány éves késéssel követik az Egyesült Államokban megfigyelhető trendeket, ezért az amerikai adatok kiemelt figyelmet szoktak kapni. Ami most az amerikai piacokon látszik, az az, hogy az e-kereskedelem (webshopokon keresztül történő értékesítés) növekedési üteme messze nagyobb minden más értékesítési csatornánál.
A most leginkább az érdeklődés központjába kerülő témák közé tartozik a sporttal, fogyással, súlykontrollal és a hidratációval kapcsolatos készítmények. Amerikában a termékek 2/3-át már nem a tabletták, vagy kapszulák jelentik, hanem az egyéb formulációk, köztük például a folyadékok is. Ezen kívül örömmel hallottam, hogy egyre nagyobb figyelmet kapnak a rostok és a jótékony baktériumok metabolitjai (anyagcsere termékei), inaktivált formái, vagy sejtalkotói. Ezek mind olyan irányok, amelyekben a növekvő érdeklődés és nyitottság elősegítheti a géljeink mind szélesebb körű elterjedését.